כוחות מהטוויטר: משחק סלולרי ל-iPhone למכורים לציוצים

Tweet Defense עושה את הקישור בין העולם החברתי של המשתמש לבין האהבה למשחקי אינטרנט ■ וגם: פייסבוק ראש בראש עם שירותים חברתיים מבוססי מיקום: עפ"י הערכות בשוק, היא תכריז בעוד כחודש על פיצ'ר חדש שיאפשר להציג מיקום המשתמשים

1. יכולות לפי פרופיל

האפליקציה הבאה מיועדת למשתמשי אייפון שמכורים לטוויטר. Tweet Defense הוא משחק סלולרי העושה את הקישור בין העולם החברתי של המשתמש לבין האהבה למשחקי אינטרנט. משתמשי המשחק, שצריכים להילחם בזומבים המנסים להשתלט על אוכלוסיית העולם, שואבים את כוחם משירות המיקרו-בלוגינג: היכולות של כל משתמש נקבעות על-ידי הפרופיל שלו בטוויטר כמו מספר האנשים שהוא עוקב אחריהם או מספר הפעמים שצייץ בשירות.

2. פלייליסט להמונים

מכורים ל-YouTube? השירות החדש Diiz עשוי למצוא חן בעיניכם. מדובר באתר המאפשר למשתמשים ליצור פלייליסט שכולל את סרטוני ה-YouTube האהובים עליכם ביותר בצורה קלה ביותר. כל מה שצריך לעשות זה להזין את כתובת ה-URL של כל סרטון, ולתת לרשימת הסרטונים כותרת מתאימה. המשתמשים יכולים להגדיר את הפלייליסט כפרטית, או כציבורית, כך שיוכלו לשתף אותו עם משתמשים אחרים.

3. דבק מקוון

תוסף הדפדפן הפופולרי Glue אינו חדש בשוק, אך ממשיכים להתווסף אליו פיצ'רים, שבגינם כדאי להקדישו לו התייחסות נוספת. Glue הוא תוסף המתאים לדפדפנים כרום ופיירפוקס, שעוקב אחר התנהלות הגולש ברשת כדי להציע לו תכנים רלוונטיים המתבססים על היסטוריית הגלישה שלו, ובהסתמך על דירוגים שנותנים המשתמשים לתכנים. פיצ'ר חדש בתוסף מתיימר לשכלל את תהליך החיפוש באינטרנט, כך שלצד תוצאות של מנועי החיפוש תוצמד חלונית קטנה שתציע מידע נוסף הקשור למילה המודגשת.

4. לוקיישן, לוקיישן

זה היה צפוי ואף מתבקש: פייסבוק הולכת ראש בראש עם שירותים חברתיים מבוססי מיקום, כגון Gowalla ו-Foursqaure. על-פי הערכות בשוק, פייסבוק עתידה להכריז בעוד כחודש, במסגרת הכנס השנתי של החברה, על פיצ'ר חדש שיוטמע ברשת החברתית, ויאפשר להציג את מיקומם של המשתמשים. עכשיו רק נותר לראות כיצד יגיבו לכך המשתמשים, לאור העובדה שברירת המחדל בתקנון הפרטיות של פייסבוק מסתמכת על הסכמתם הראשונית לשתף את המיקום שלהם עם משתמשים אחרים. אופציה זו, יש לציין, תינתן לשינוי.

5. מי בסביבה?

למרות הפופולריות של שירותים חברתיים מבוססי מיקום, היכולות שלהם עדיין מוגבלות. לשם כך, קמים שירותים נלווים, המציעים שכבה נוספת שמעצימה את היכולות של השירותים הללו. הראשון הוא CheckoutCheckins, המאפשר לראות בצורה ויזואלית על גבי המפות של גוגל את 50 המקומות האחרונים בהם ביקר המשתמש ועדכן את מיקומו באמצעות Foursqaure, ומהם המקומות הפופולריים מהם הוא נוטה לעדכן. השירות השני הוא Meet Gatsby, שמציע למשתמשים להכיר משתמשים אחרים, שחולקים תחומי עניין משותפים ושנמצאים באותו מיקום שעודכן ב-Foursqaure.