בכיר בבנק ניו יורקי ניסה להונות הממשל כדי לקבל כספי החילוץ

אנטונוצ'י שיקר למשרד האוצר האמריקני לגבי ההון של בנק פארק אבניו, כאשר הוא ביקש סיוע בסך 11.2 מיליון דולר לבנק מתוכנית ‏‏TARP‏ ■ כך נטען בתלונה פדרלית שהוגשה אתמול לבית המשפט

‎‎צ'רלס אנטונוצ'י, לשעבר נשיא בנק פארק אבניו במנהטן, שנסגר בהוראת המפקחים בשבוע שעבר, נעצר והואשם בהצהרה כוזבת בבקשתו לכספי חילוץ פדרליים עבור הבנק שלו ובקשירת קשר להשתלט על הבנק.

התובעים מסרו שאנטונוצ'י הוא הראשון שנעצר באשמה של ניסיון הונאה בכספי תוכנית ‏‏TARP‏ לחילוצם של בנקים במצוקה, שאושרה בקונגרס בשנה שעברה. הוא נעצר אתמול (ב') בבוקר והופיע בצהריים בפני שופט מעצרים ושוחרר בערבות של 2 מיליון דולר.

אנטונוצ'י שיקר למשרד האוצר האמריקני לגבי ההון של בנק פארק אבניו, כאשר הוא ביקש סיוע בסך 11.2 מיליון דולר לבנק מתוכנית ‏‏TARP‏. כך נטען בתלונה פדרלית שהוגשה אתמול לבית המשפט. הבנק חזר בו מהבקשה לסיוע בעקבות החקירה נגדו.

"לשקר למפקחים פיננסיים זו המקבילה הכלכלית של עיוות הליכי משפט", אמר אתמול התובע פיט בהרארה במסיבת עיתונאים במנהטן. בהרארה והמפקח המיוחד על תוכנית ‏‏TARP‏, ניל ברופסקי, מסרו שהם צופים שיהיו עוד בנקאים שיועמדו לדין על ניסיון להונות את הממשל במטרה לקבל סיוע חילוץ‏. "אנחנו מעריכים שהוא לא יהיה האחרון".

המפקח על הבנקים במדינת ניו יורק סגר את בנק פארק אבניו ביום ו' שעבר ומינה את החברה הפדרלית לביטוח פיקדונות לכונס נכסיו. חברה זו כבר חתמה על הסכם עם ואלי נשיונל בנק מניו ג'רזי, שייקח על עצמו את פיקדונות פארק אבניו בנק בהיקף 494.5 מיליון דולר.

אנטונוצ'י ביצע ב-2008 עסקה סיבובית בהיקף 6.5 מיליון דולר לאחר שהבנק שלו הוגדר כחסר הון מספיק על ידי המפקחים. הוא הציע לכאורה להזרים מכיסו 6.5 מיליון דולר לבנק, אך הכסף היה למעשה של הבנק, שהלווה אותו לחברה בשליטת אנטונוצ'י. לדברי התובע, "במובן הפונקציונלי זה היה כסף מונופול". ‏‎‎‏