אושר בכנסת: לא יוגבל מספר השותפים בפירמות עו"ד ורו"ח

הצעת החוק היתה יוזמה של ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, ויו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין ■ עד עתה מספר השותפים המירבי היה 50 ■ גיא-רון: "בעולם המקצועי המודרני אין מקום להגביל את מספר השותפים"

הוסרה המגבלה על מספר השותפים המירביים בפירמות עורכי דין ורואי חשבון, שהיתה נהוגה עד עתה. כך עולה מהתיקון לפקודת השותפויות, שאושר אמש (ב') במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, והמבטל את מגבלת מספר השותפים בשותפויות מקצועיות.

הצעת החוק היתה פרי יוזמה משותפת של ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, ויו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד).

לפי החוק החדש, מספר השותפים המותר בשותפות מקצועית של עורכי דין ורואי חשבון לצורך עיסוק במקצועם יהיה בלתי מוגבל.

עד עתה היה מספר השותפים המירבי 50 בלבד - מה שהפריע למספר פירמות עורכי דין מובילות בישראל לצרף שותפים נוספים, מאחר שהגיעו לתקרה המותרת.

החוק החדש גם מסמיך את שר המשפטים לבטל את ההגבלה על מספר השותפים גם ביחס לשותפויות מקצועיות בענפים נוספים.

"בעולם המקצועי המודרני אין מקום להגביל את מספר השותפים", אומר ראש הלשכה גיא-רון, "הן בשל ההתפתחות העסקית והמסחרית, והן בשל הליך הגלובליזציה של המקצועות החופשיים בעידן הכלכלה המתפתחת, והן לנוכח רצוננו לאפשר לדור הצעיר להשתלב בהנהגה העסקית של השותפויות הוותיקות".

לדברי ח"כ לוין, "מוטלת עלינו חובה לפעול להסרת חסמים מלאכותיים ולהתאים את המשק ואת החקיקה הנוגעת לפעילות המגזר הפרטי. הגבלת מספר השותפים בשותפות מקצועית הינה ארכאית, אינה תואמת את העולם המסחרי של ימינו ומכבידה על פעולתם של עסקים רבים, בפרט בתחום עריכת הדין וראיית החשבון".