צורי דבוש ממשיך להכות: רווח של 28 מיליון שקל לקליל

חברת מוצרי האלומיניום שבשליטת צורי דבוש מגדילה רווחים, והוא קוטף את הפירות: משך מ-2001 ועד היום כ-50 מיליון שקל בשכר ובדיבידנדים ■ שוויה של קליל עלה תוך שלוש שנים ב-150%, ובידי דבוש מניות ששוויין כ-150 מיליון שקל

את סיפור ההצלחה של צורי דבוש בקליל עוד ילמדו בפקולטות למנהל עסקים. קשה לחשוב על יזם היי-טק מקומי שביצע מעבר כה מוצלח לתעשייה המסורתית. דבוש, שבתחילת העשור הקודם שילשל לכיסו עשרות מיליוני דולרים ממכירת החזקותיו בחברת הטכנולוגיה אמבלייז, ממלא כיום שוב את כיסיו, והפעם בחברת האלומיניום קליל .

לאחר שנה מוצלחת במיוחד, עדכנה היום קליל, המייצרת ומשווקת מערכות אלומיניום לבנייה ולתעשייה, בעיקר לשוק המקומי, כי תחלק בחודש הבא דיבידנד של 10 מיליון שקל (בפעם השנייה בגין 2009).

עם חלקו היחסי בדיבידנד (55.7%), צפוי הסכום שעשה דבוש לביתו מאז 2005 בדיבידנדים ובדמי ניהול, להגיע לכ-50 מיליון שקל, כשבנוסף לכך נוצר ערך ניכר "על הנייר" במניותיו בחברה.

קליל, שהחל מ-2005 עלתה על פסי רווחיות, החלה לחלק דיבידנדים מאותה שנה, ובמקביל הגדילה את התשלומים לדבוש בתפקידו כיו"ר החברה. את 2009 סיימה קליל עם עלייה ניכרת ברווח, מה שסייע לדבוש לגרוף בסיכום השנה סכום כולל של כ-17.5 מיליון שקל בדיבידנדים ובדמי ניהול. אלו הגיעו אשתקד ל-6.2 מיליון שקל, שעיקרם על בסיס הצלחה.

דבוש רכש את השליטה בקליל ב-2001 מידי דסק"ש , ולאחר ארבע שנים קשות, שבהן נראה היה כי אבדה רוב השקעתו, השתנתה המגמה. כך, נכון להיום שווי החזקותיו בקליל ממשיך לעלות ועומד על 153 מיליון שקל, לאחר שמניית החברה הציגה בשלוש השנים האחרונות תשואה חיובית של 150%.

את השליטה בקליל רכש דבוש לפי שווי של פחות מ-140 מיליון שקל - כמחצית משווייה הנוכחי - בהשקעה של קרוב ל-100 מיליון שקל. הוא עשה זאת לאחר שמכר את החזקותיו באמבלייז בין השנים 2000-2003 תמורת כ-65 מיליון דולר, חלקן לשותפו אלי רייפמן (שמצידו, זכה בשבוע שעבר להקלות בתנאי מעצר הבית שלו, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף ושימוש במסמך מזויף, לביצוע העברות כספים בהיקף של מיליוני דולרים).

ההכנסות נשחקו, הרווחיות גדלה

ולתוצאות הכספיות שהציגה קליל אתמול: למרות ירידה במחירי המכירה של מוצריה, סיכמה החברה את 2009 עם שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית, והצליחה להציג שיפור גם בשורה התחתונה. הרווח הנקי זינק בכ-25%, ל-28.1 מיליון שקל.

מהדו"חות עולה, כי הכנסותיה של קליל נשחקו וירדו ב-8.5% ל-277.7 מיליון שקל, ירידה שהחברה מייחסת לירידת מחירי האלומיניום ומחירי המכירה שלה. למרות זאת, השכילה קליל לשנות את תמהיל המכירות, מה שסייע לה לשפר את הרווח הגולמי ב-13.7% לסך של 78.9 מיליון שקל, ולהגדיל את הרווח התפעולי ב-16.7% ל-39.2 מיליון שקל.

אריה (ריצ'י) ריכטמן, מנכ"ל קליל תעשיות, התייחס לדו"חות ואמר כי "שיטת השיווק שלנו, הפונה ללקוח הקצה, הוכיחה ומוכיחה את עצמה בחיזוק המותג של קליל ובביקוש למוצרי החברה. מעמדה המוביל של החברה ואיתנותה הפיננסית, יסייעו לה להמשיך ולחזק את נוכחותה בשוק גם בשנים הבאות".