למרות הבטחת נתניהו: הרחבת תוכנית ויסקונסין שוב תידחה

ראש הממשלה הבטיח הרחבה עד סוף אפריל, היום מדברים בלשכתו על הקיץ ■ מקורב: "נראה שנתניהו בכלל לא רוצה להתעסק עם זה"

בסוף דצמבר אשתקד הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול באופן אישי להרחבתה של תוכנית ויסקונסין לפריסה ארצית, בתמורה להארכה נוספת של תוכנית הפיילוט עד ה-29 באפריל. נתניהו הפציר בשר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, לא לגנוז את התוכנית למרות שהרחבתה נדחתה פעמים רבות, והודיע לו כי הוא יפעל לגבש את הרוב הנחוץ בכנסת לצורך העניין.

אולם, ל"גלובס" נודע כי נתניהו לא עשה הרבה מאז כדי לקדם את התוכנית, וזאת בלשון המעטה. למעשה, גם כשפנינו למשרד ראש הממשלה כבר ביום רביעי שעבר, לא קיבלנו תשובות, למעט בקשות חוזרות שנדחה את הידיעה. רק היום (ד') העביר המשרד התייחסות לפיה נתניהו דווקא פעל בעניין בשבועות האחרונים. אך כעת בכלל לא מדברים על ה-29 באפריל: "ייעשה מאמץ שהנושא יעלה לחקיקה במושב הקיץ". מתי נפתח מושב הקיץ, אתם שואלים? ב-25 באפריל - ארבעה ימים בלבד לפני המועד שנתניהו קבע.

בלשכתו של נתניהו יודעים כי הכנסת יוצאת היום לפגרת חג הפסח, ולכן אין מה לדבר בכלל על ה-29 באפריל. זה מחזיר את ויסקונסין בדיוק לנקודה בה היא עמדה בשנה שעברה. גם אז הדיונים על הרחבת התוכנית נפתחו שבועיים בלבד לפני תום הארכה, שנקבעה חצי שנה קודם לכן.

"לא לומדים כלום"

"הם לא לומדים כלום", טוען גורם שמעורה בסוגיה. "נראה שנתניהו בכלל לא רוצה להתעסק עם זה. בעוד חודש הוא שוב יתקשר לפואד בהיסטריה, ושוב יבקש ממנו להאריך את הפיילוט. לפואד כנראה לא תהיה ברירה כי ראש הממשלה יבקש מאוד יפה, והפריסה שוב תידחה", הוא מוסיף. גם המשבר המעמיק עם ארה"ב ודאי ימשיך להעסיק בתקופה הקרובה את נתניהו, מה שלא יוסיף הרבה סיכויים לסוגיית ויסקונסין.

ועדת העבודה דווקא דנה לאחרונה בתוכנית, אך בעיקר בצדדים השליליים שלה: תחקיר של העיתונאי חיים ריבלין מערוץ 2, חשף כי מדריך בחברת אמין, מפעילת התוכנית בירושלים, קרא עיתון בזמן שהיה אמור להעביר למשתתפי התוכנית קורסי העשרה. מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, קנס את החברה בסך חצי מיליון שקל וזימן את ראשיה לשימוע. התפתחות זו רק חיזקה את דעתם השלילית של חברי ועדת העבודה על התוכנית, וממילא כבר גיבשו שם רוב מוחץ נגד הרחבתה. גורמים פוליטיים מעריכים כי רק נתניהו יכול להביא לשינוי הגישה בכנסת, וגם זאת רק אם יכפה משמעת קואליציונית כפי שידע לעשות בעבר, או שיפעיל את מלוא משקלו בדרכים כאלו ואחרות, על יו"ר הוועדה, חיים כץ (ליכוד).