דויטשה בנק, UBS וג’יי.פי מורגן הואשמו באיטליה בהונאת ענק

מדובר בהשקעות בנגזרים על אגרות חוב שהורכבו וסודרו לרשויות מקומיות וסוכנויות ממשלתיות באיטליה על ידי הבנקים הזרים במהלך 2005, ואשר הסבו להן לפי ההערכות התביעה הפסדים של עד 2.5 מיליארד יורו

דויטשה בנק, ג’יי.פי מורגן, UBS והיפו ריל איסטייס מואשמים באיטליה בגין הונאת עיריית מילאנו בהשקעות בנגזרים. כך מדווחת סוכנות בלומברג. השופט סימון לוארטי קבע את מועד התחלת המשפט ל-6 במאי לאחר שימוע שנערך היום.

מדובר בהשקעות בנגזרים על אגרות חוב שהורכבו וסודרו לרשויות מקומיות וסוכנויות ממשלתיות באיטליה על ידי הבנקים הזרים במהלך 2005, ואשר הסבו להן לפי ההערכות התביעה הפסדים של עד 2.5 מיליארד יורו (3.4 מיליארד דולר). המשפט ייערך נגד ארבעת הבנקים, וכולל אישומים אישיים נגד 11 בנקאים וכן נגד שני עובדים לשעבר של עיריית מילאנו.

לפי האישומים, ארבעת הבנקים הטעו את עיריית מילאנו לגבי היתרונות הכלכליים הטמונים בעסקה, והסתירו מהם את העמלות שגבו במסגרתה בהיקף של יותר מ-100 מיליון יורו. דובר ג'יי.פי.מורגן מסר בתגובה כי "אנחנו מתכוונים להגן בלהט על עמדתינו. העובדים שעסקו בעניין הזה פעלו ברמה הגבוהה ביותר של מקצועיות ובצורה הכי הוגנת האפשרית".

הדוברים של דוייטשה בנק והיפו מסרו כי העובדים שלהם פעלו במסגרת החוק ולכן הם מאמינים שיזוכו לחלוטין בבית המשפט.