ברננקי נלחם בסנאט על עתיד ה'פד': "אל תקצצו בסמכויות"

בעדות בפני ועדת הבנקאות של הסנאט אמר ברננקי כי לבנק המרכזי יש את המידע והמומחיות לפקח על הבנקים הגדולים והקטנים גם יחד

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, נלחם על מעמדו של הבנק המרכזי האמריקני וכנגד הנסיון לקצץ בסמכויות הבנק. בדברים שנשא היום (ד') מול ועדת הבנקאות של הסנאט בוושינגטון אמר ברננקי כי הבנק המרכזי הוא בעל הכישורים הטובים ביותר על מנת לפקח על מוסדות פיננסיים גדולים ועליו לשור גם על הסמכות לפקח על בנקים קטנים יותר.

"הטווח הרחב של תחומי המומחיות של ה'פד' הופך אותו למתאים ביותר לפיקוח על ארגונים פיננסיים גדולים ומורכבים, ולהתייחס הן לסיכונים ליציבות של הגופים עצמם והן ליציבות המערכת הפיננסית כולה", אמר ברננקי.

ברננקי ונשיאי השלוחות האזוריות של ה'פד' מתנגדים למאמצי הקונגרס להסיר מרבית מסמכויות הפיקוח של הבנק המרכזי, באומרם שסמכויות אלו משלימות את המדיניות המוניטארית.

כיום בסמכות הפדרל ריזרב לפקח על כ-5,000 חברות אחזקה בנקאיות ועוד כ-850 בנקים קטנים ואם תעבור יוזמת החקיקה יוכל הפד לפקח רק על כ-35 חברות אחזקה בנקאיות גדולות שקריסה של אחת מהן תהיה מכה קשה מאוד למשק האמריקני. מנגד, סמכויות הפדרל ריזרב יורחבו גם לפיקוח על חברות פיננסים כדוגמת AIG או GE קפיטל.

פול וולקר, יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר וכיום יועץ כלכלי בכיר לנשיא אובמה, תמך בעדותו בעמדה של ברננקי ואמר כי קיצוץ סמכויותיו של הבנק המרכזי תהיה "טעות קשה ביותר".