הירידות בבורסה בת"א התחזקו בסיום; טבע קפצה 3.2%

מניית כי"ל נחלשה ב-0.4% למרות שדיווחה על חוזה גדול עם לקוח בהודו ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל ■ ביו ויו זינקה 55% במחזור ענק בעקבות דו"חות טובים

שבירת השיא ההיסטורי במדד המעו"ף תיאלץ לחכות לפחות לשבוע הבא. הבורסה בת"א נסחרה היום (ה') בירידות קלות בעוד השווקים בעולם חיפשן כיוון. באירופה נרשמה מגמה מעורבת וגם בוול סטריט נפתח היום כמעט ללא שינוי במדדים המובילים. מחזור המסחר בשוק הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל. מניית טבע ריכזה את המחזור הגבוה בשוק על רקע הדיווחים אודות רכישת רציופארם ב-4.8 מיליארד דולר.

בסיכום שבועי רשם מדד ת"א 25 עליה של 0.7% לרמה של 1214.9 נקודות ומדד ת"א 75 סגר את השבוע בעליה מינורית של כ-0.5%. עם זאת, למרות הירידה היום הרי שבסיכום שבועי עשה מדד המעו"ף צעד נוסף לעבר שבירת השיא ההיסטורי שלו ב-1,237 נקודות.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מכנה את החציה של רמת 1,160 נקודות ב-S&P 500 "פריצה היסטורית" ומעריך כי המעו"ף קרוב מאוד לפרוץ את השיא.

"בהתאם לתרחישים שנבנו כאן בשבועות האחרונים, המעו"ף עלה מעל 1,215 נקודות ולהערכתי מהלך זה מסמן פריצה של השיא ההיסטורי ועלייה לכיוון 1,280 נק'", אומר סגל. "לא כל האינדיקטורים הטכניים תומכים בכך אבל רובם כן וכך גם הרוח הגבית משוקי העולם. נראה שהתמיכה החשובה למעו"ף היא 1,210 נק'. מהלך מתחת ל-1,210 נק' יחשב איתות דובי שובר מומנטום. כל עוד המעו"ף מעל 1,210 נק' - ובוודאי אם הוא מעל 1,220נק' - מגמת העלייה תקפה".

בשבוע הבא, חשוב לזכור, תיכנס עונת הדוחות לישורת הסופית שלה עם פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2009 של חמשת הבנקים הגדולים ומרבית החברות המובילות בבורסה.

בזירת המאקרו, בנק ישראל דיווח היום (ה'), כי המדד המשולב למצב המשק בחודש פברואר עלה ב-0.2%. העלייה במדד, בהמשך לעלייה בחודשים האחרונים, מצביעה על המשך ההתאוששות בפעילות הכלכלית. מדד מלניק למצב המשק המקומי עלה ב-1% בחודש שעבר. לדברי פרופ' רפי מלניק מהמרכז הבינתחומי בהרצליה, בשלב זה רק ההתאוששות האיטית של העולם מונעת מכלכלת ישראל לזנק לשיעורי צמיחה גבוהים יותר.

רכישה גדולה לטבע

טבע, שפתחה את היום בירידות, עברה עד מהרה לעליות לאחר שנודע כי היא זו שזכתה במכרז לרכישת רציופארם. החברה תשלם 4.9 מיליארד דולר, מחיר גבוה יותר מהדיווחים הקודמים לאורך המכרז, אולם בדיקת מכפילי המכירות וה-EBITDA מראה כי תג המחיר נמוך יותר מרכישות קודמות. מחזור המסחר במניה הסתכם בכ-316 מיליון שקל.

כי"ל ריכזה עניין וסגרה בירידה קלה, למרות חוזה אשלג חדש עליו חתמה עם הודו. החברה תמכור מיליון טון אשלג במחיר של 370 דולר לטון.

ההסכם למכירת אחזקות בנק דיסקונט בבנק הבינלאומי צפוי להיחתם היום (ה'), כך נודע לגלובס. המו"מ בין שני הבנקים נמצא על סף סיום, ז'אק אלעד יו"ר הבינלאומי 5 ויוסי בכר יו"ר דיסקונט א מנהלים את המו"מ. מתווה ההסכם זהה למתווה שנחשף ב"גלובס" בינואר ואותו הציג לבנקים המפקח על הבנקים רוני חזקיהו.

מניית אסם הגיבה לחשיפת "גלובס" אודות רכישת 42% ממניות טבעול המוחזקות על ידי קיבוץ לוחמי הגטאות ב-460 מיליון שקל, קרי לפי שווי של 1.1 מיליארד שקל. כך תשלים אסם את ההשתלטות המלאה על טבעול, שכן היום היא כבר מחזיקה ב-58% מהמניות.

מניית טאואר נסחרה לאחר שהחברה הודיעה אמש כי השלימה גיוס של 7 מיליון דולר מקרן יורקוויל. בסיבוב הנוכחי, שסוגר את הגיוסים מיורקוויל, תנפיק טאואר לקרן ההשקעות האמריקנית כ-4.5 מיליון מניות תמורת כ-7 מיליון דולר. כלומר לפי מחיר של 1.55 דולר למניה. מניית טכנולוגיה נוספת שבלטה היום היא גילת , שהודיעה על רכישת חברת RAS האמריקנית ב-25 מיליון דולר.

חברת מליסרון , חברת הנדל"ן המניב המניב של האחים עופר, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2009 ולשנה כולה. מהדו"חות עולה, כי החברה סיימה את 2009 עם רווח של 374 מיליון שקל, פי 2.6 יותר מהרווח ב-2008.

מבין המניות הקטנות בלטה ביו ויו בעליה חדה, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר על מעבר לרווח של כמיליון שקל בשנת 2009 ומכירות שיא של כ-22 מיליון שקל.

[לאתר המעו"ף]