אירופה ננעלה בירידות שערים; הדאקס הגרמני איבד 0.2%

מגזר הפיננסיים הוביל את הירידות לאחר שהאנליסטים של סיטיגרופ הורידו לו את ההמלצה ל-"ניטרלי" ■ מוקדם יותר, ננעלו הבורסות באסיה בירידות למרות שבעת פתיחת המסחר הסנטימנט היה חיובי

הבורסות באירופה ננעלו הערב (ה') בירידות שערים ברקע מגמת המסחר המעורבת בארה"ב. נכון למועד נעילת הבורסות ביבשת האירופית, נסחרים המדדים בארה"ב בנטייה לירידות שערים.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב שנותר בפברואר ללא שינוי, לעומת הצפי לעלייה של 0.1% לאחר עלייה של 0.2% בינואר. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי מוצרי האנרגיה והמזון, רשם עלייה של 0.1%, בהתאם לצפי. תביעות האבטלה השבועיות הסתכמו ב-457 אלף לעומת צפי ל-455 אלף תביעות. הגירעון בחשבון השוטף התרחב פחות מהצפי והסתכם ב-115.6 מיליארד דולר.

מגזר הפיננסיים הוביל את הירידות בפתיחה לאחר שהאנליסטים של סיטיגרופ הורידו לו את ההמלצה ל-"ניטרלי" מ-"משקל יתר". המניות של קרדיט סוויס , בנק דויטשה ובנקו בילבאו בלטו בירידות.

בורסות באסיה ננעלו בירידות

מוקדם יותר, ננעלו הבורסות באסיה בירידות על רקע התחדשות החששות כי יוון לא תצליח לרסן את הגירעון הפיסקלי. זאת למרות שבעת פתיחת המסחר הסנטימנט בקרב הסוחרים היה חיובי על רקע הנעילה החיובית אמש בוול סטריט ששלחה את מדד דאו ג'ונס לעלייה של 0.5% ושיא של 17 חודשים.

בין הגורמים להתחדשות החששות הייתה הצהרתו של דובר הקאנצלרית אנגלה מרקל כי "אם יוון צריכה סיוע - היא צריכה לפנות לקרן המטבע הבינלאומית", אשר מאותת על שינוי בגישת שאר המנהיגים האירופיים.

בין המניות שבלטו בירידות חדות היו מניות הספנות בדרום קוריאה וסינגפור לאחר שלקוח מאירופה ביטל הזמנה גדולה.

הבנק המרכזי ביפן הודיע אתמול על הכפלת תוכנית ההלוואות המרכזית של הבנק ל-20 טריליון יין (222 מיליארד דולר) במטרה לקזז את הירידה בנזילות שתתרחש בסוף החודש כאשר מכשירי אשראי אחרים יפקעו.