הפה הגדול של קובי פרץ

ההצלחה מסחררת כשמגיעים אליה ממקום נמוך - ארגוב נפל בסמים, את פרץ הפילה יוהרה

מאות אלפי צפיות ב-YouTube. מכירות של עשרות אלפי דיסקים. תקליטי זהב. אלבומי פלטינה. מופע היסטורי בהיכל התרבות. הופעה מתוקשרת בקיסריה. ונחיתה רכה, בחודש שעבר, בהיכל נוקיה. קובי פרץ הוא כוכב ענק. מגה-סטאר של ממש.

לצד משה פרץ, שלומי סרנגה, וכמובן אייל גולן, הוא מהבולטים בדור הנוכחי של הפופ הים-התיכוני, זה שיודע ליהנות מהחיים. זה שמתלבש בהידור. זה שצובע את שערו. זה שנשוי לבלונדינית הנכונה ומתגורר בבית דירות נחשק בחולון. מטרוסקסואל מטופח ובטוח בעצמו, שמעז לדרוש - וגם מקבל - 45 אלף שקל לאירוע. הכי רחוק מזוהר ארגוב.

יחסית לפרץ ולדומיו, ארגוב היה קדוש מעונה, הלפיד לפני המחנה - האמן שסלל בגופו את הדרך לכל הכוכבים המזרחיים המעודנים יחסית שיבואו אחריו. סיפור חייו הוא גם הסיפור שלהם: שכונה זנוחה, כישרון שירה, עבודה קשה, גילוי, המראה, כסף גדול. גדול מאד אפילו, אם נאמין לדיווחי המשטרה מהשבוע.

גם קובי פרץ התחיל, כמו בתסריט מוכר לעייפה, מלמטה, לפני 35 שנה, בשכונת כפר-שלם. אביו היה זמר שהופיע בלילות, אימו היתה זו שגידלה אותו, ופעם הרגיש את הפחד ממש קרוב, כשמישהו נרצח לידו. במקום להיות עבריין, פרץ בחר במוזיקה.

אלא שההצלחה, כך נראה, סחררה את ראשו. ובינינו, כשאתה מגיע מהמקום ממנו פרץ הגיע, איך לא תסתנוור מצלמי הפפראצי שמתנפלים, מהמעריצות שעוגבות, מתמונותיך במדורי הרכילות ומהחשיפה האדירה בערוצי הטלוויזיה, באינטרנט ובסלולר?

הכסף נשפך, היין נמזג, והמכונית הנוצצת או הג'יפ המשדרג ממתינים לך בחניון. אתה מלך. אתה קינג. אתה אדיר. כביר. כולם אוהבים אותך. היהירות פורצת מגרונך. והיא מפילה חללים בדרך. בסוף היא מפילה גם אותך.

פרץ שמר על עצמו, הקפיד שלא להסתבך בהימורים או ליפול לסמים, ובכל זאת הפה הגדול שלו סיבך אותו. משפחה מעפולה הגישה נגדו אשתקד תביעה על סך 100 אלף שקל, לאחר שלטענתה כינה את קהל הרוקדים בבר-מצווה שבה הופיע "שלוכים". פרץ טען, מצידו, כי התכוון ל"שלופים", סלנג של החבר'ה.

כמו שאנחנו מכירים את הישראלי הממוצע, מספיק שמישהו ידרוך לו על האגו - והוא כבר יסגור איתו חשבון. ואם פרץ פלט איזו שטות, או לא היה נחמד מספיק, או סתם טרק את הדלת - ייתכן שבכך עודד את ההלשנה לשלטונות המס.

השבוע כבר היו מי שהתלוננו על הבחירה שלהם להיטפל דווקא לבכירי הזמר המזרחי - ולא, למשל, לשלמה ארצי או לשלום חנוך. רק שארצי וחנוך מעולם לא ניקרו עיניים. גם אם ארצי מתהדר בחשבון בנק עמוס, לא תתפסו אותו בלי ג'ינס משופשף. וגם אם לחנוך יש בית נאה בנווה-צדק, הוא לא מטפל בשיערו אצל ספר צמרת.

אז הכל, בעצם, סובב סביב יוהרה, קנאה וצעקנות. ופרץ צעק כל-כך חזק, שבסוף קראו למשטרה.