אילן בן דב מציע לממן חלקו בהנפקת טאו באמצעות מניות סאני

על פי הצעתו של בן דב הוא יזרים בהנפקת הזכויות של טאו 56 מיליון שקל, שיחזרו לידיו תמורת מניות סאני והשבתה של הלוואת בעלים שהעמיד לטאו

אילן בן דב, בעל השליטה בחברת ההשקעות טאו (53.4%), מציע ליתר בעלי המניות בחברה להגדיל ב-10 מיליון שקל את חלקו בהנפקת הזכויות המתוכננת בה. אם ההצעה תתקבל, יסתכם חלקו ב-56 מיליון שקל, ותמורת ההנפקה תגדל מ-86 מיליון שקל ל-105 מיליון שקל.

הגדלת חלקו של בן דב כרוכה בכך שכמחצית מתמורת ההנפקה תשמש את טאו לרכוש מידיו מניות של חברת סאני ב-50 מיליון שקל. סאני היא החברה שבאמצעותה שולט בן דב, בשרשור, בחברת הסלולר פרטנר. בנוסף, תשמש תמורת ההנפקה להחזר הלוואה בסך 6 מיליון שקל שהעמיד בן דב לחברה, כך שבסך הכל לא יוזרם על ידו כסף מזומן בהנפקת הזכויות, אלא 3.3% ממניות סאני. בהצעתו המקורית של בן דב, מתחילת חודש מארס, לא נקבע ייעוד לתמורת ההנפקה של טאו.

במסגרת ההצעה מבטיח בן דב רשת ביטחון להשקעה בסאני, כך שבמידה שמחיר מניית סאני יירד מתחת למחיר לפיו בוצעה הרכישה, לטאו תהיה האפשרות למכור לו חזרה את המניות, ולקבל את התמורה שהשקיעה ברכישה. רכישת המניות תעשה לפי שווי של 48.1 שקל למניה, בדומה למחיר השוק הנוכחי. במידה שמחיר המניה ירד לפני ביצוע ההשקעה של טאו, יעלה מספר מניות סאני שתקבל החברה.

לפי תחשיב שווי נכסים נקי (NAV) שצירפה טאו להצעה, שווי מניות סאני שיירכשו עומד על 66.4 מיליון שקל. בחודש שעבר ביצע בן-דב מימוש משמעותי בטאו, בהיקף של 40 מיליון שקל, כשמכר אג"ח החברה וכ-26% ממניותיה.

טאו רשמה הפסדים כבדים בשנתיים האחרונות, בעיקר בשל השקעותיה בתחום הנדל"ן. החברה אמנם צמצמה את הפסדיה בדו"חות האחרונים שפרסמה, לתשעת החודשים הראשונים של 2009, אולם אלה ממשיכים להיות משמעותיים, ומסתכמים ב-82.2 מיליון שקל. ההפסדים תרמו להרחבת הגירעון של טאו בהון העצמי, לכ-313 מיליון שקל.

טאו מתמודדת עד כה בהצלחה עם התחייבויותיה. בסוף פברואר עדכנה החברה על אשראי בסך כ-35 מיליון שקל שקיבלה מבנק לאומי, וזאת כנגד שיעבוד מניותיה והעמדת ערבות אישית של בן דב.