ברננקי: "אין זה מוסרי שהעולם יהיה קשור לכמה בנקים גדולים"

יו"ר ה'פד' אמר בנאום באורלנדו, כי יש לוודא שלא יחזור על עצמו מצב בו מספר קטן של בנקים גדולים יקבע את גורל הכלכלה העולמית

בן ברננקי, יו"ר הפדרל ריזרב, אמר היום (שבת) שאין זה מוסרי שמספר קטן של בנקים גדולים יקבעו את גורלו הכלכלי של העולם. דבריו מגיעים לאחר המשבר הפיננסי הגדול ביותר מאז שנות ה-30, בו קרס בית ההשקעות ליהמן ברדרס אולם מוסדות פיננסיים אחרים, כדוגמת AIG, חולצו על ידי ה'פד'.

"אין זה מוסרי שגורל הכלכלה העולמית יהיה קשור להונם של כמה בנקים גדולים מאוד", אמר ברננקי בנאום מוכן שנשא באורלנדו. "עלינו לוודא שלעולם לא נתמודד עם מצב כזה שוב".

דבריו של ברננקי מגיעים בימים בהם חברי הקונגרס שוקדים על רפורמה חדשה במערכת הפיננסית, שנועדה להתמודד בדיוק עם הבעיה שהחריפה את המשבר האחרון: קריסתם של בנקים ענקים. בקונגרס מציעים כעת שבמידה ובנק גדול יקרוס, ה'פד' יוכל להשתלט על נכסיו ולהנזיל אותם כדי למנוע תגובת שרשרת שתפריע לתפקוד התקין של השווקים הפיננסים.

ברננקי ציין כי ה'פד' ובנקים מרכזיים אחרים בעולם העלו את דרישות הנזילות מהבנקים הגדולים, המהווה "כרית ביטחון" עבור הבנקים בתקופות של ירידות בשווקים. לדבריו, "אנחנו ב'פד' עבדנו עם עמיתים ברחבי העולם כדי לדרוש מחברות פיננסיות שביטחונן קריטי למערכת, להגדיל את הנזילות שלהם ולשפר את ניהול הסיכונים שלהם".