במגדל שוקי הון מורידים המלצות לחברות תקשורת

אמיר אדר החליט להפחית המלצה למניות פרטנר ל"מכירה" וכן להפחית מ"קניה" ל"החזק" את ההמלצה לבי קומיוניקיישנס (לשעבר סמייל012) ולאינטרנט זהב ■ נטוויז'ן היא המומלצת במדד ת"א 75

"אנו סבורים כי מגמות שנת 2010 כבר מגולמות במניות התקשורת. להערכתנו ברמות התמחור הנוכחיות, המציגות תשואת דיבידנד חד ספרתית, המבט הנו יותר על הסיכוי מאשר על הסיכון. על כן לא נתפלא אם בהמשך הדרך גם מידת הדפנסיביות של המגזר, אשר עד כה נותרה כמעט ללא פגע, תעמוד בסימן שאלה", כך כותבים כלכלני מגדל שוקי הון בסקירה שפרסמו הבוקר (א').

רמות השערים הנוכחיות מביאות את אמיר אדר, מנהל סייל סייד של מגדל שוקי הון, להפחית המלצה למניות פרטנר למכירה וכן להפחית מ"קניה" ל"החזק" את ההמלצה לבי קומיוניקיישנס (לשעבר סמייל012) ולאינטרנט זהב .

לגבי סלקום אומר אדר כי יתרונה של החברה בשנת 2009 עשוי להיות חסרונה בשנת 2010, כלומר המיקוד והיכולת לשפר תוצאות בשנה מאתגרת עשוי להוביל לחוסר שיפור בתוצאות בשנת 2010. "עדיין יציבות ומיקוד הן התכונות אותן אנו מחפשים במבט קדימה אל מעבר לטווח הקצר של שנת 2010". ההמלצה שלו הינה קניה במחיר יעד של 141 שקל.

לגבי בזק ממשיכים במגדל להעריך כי הגידור הפנימי שבעסקיה, ההנהלה המוערכת והצפי למעבר בעלות חלק וללא זעזועים משמעותיים הם הגורמים העיקריים לכך שהמניה מתמחרת את מרבית האפסייד מהקמת הרשת החדשה וזאת בטרם הושלמה בנייתה. המלצה של אדר הינה "החזק" במחיר יעד של 10.5 שקל.

על בי קומיוניקיישנס ואינטרנט זהב אומר אדר כי "חודשיים בלבד עברו מאז המלצנו על סמייל כמניה המומלצת בת"א 75 והעלנו המלצה לאינטרנט זהב לקניה מאז עלו החברות בכ- 35% וכ- 41% בהתאמה. כעת לאחר סגירת הדיסקאונט אנו מפחיתים את המלצתנו להחזק, המלצת ההחזק הנה במחירי יעד של 123 שקל ו- 114 שקל בהתאמה".

פרטנר עשויה לשפר השנה את רווחיה לעומת שנת 2009 אולם בתמחור הנוכחי אין בכך בכדי להותיר את המלצת ההחזק על כנה. בנוסף החברה ממשיכה לחפש את המודל הנכון לפעילות הקווית שלה, אשר אינה צפויה להיות מאוזנת גם השנה, אולם חלון הזמנים עד לבוא מתחרה נוסף (הוט) בתחום ה- ISP הולך וקצר. על כן ברמות התמחור הנוכחיות מפחיתים במגדל המלצה לחברה למכירה במחיר יעד של 75 שקל.

לגבי הוט השינויים בחברה עדיין בעיצומם, כאשר מבט על פירוט מבנה ההוצאות בדוח השנתי עשוי גם לתת מושג היכן ניתן יהיה להתייעל בשנים הקרובות. כך או כך סבורים במגדל כי ביטוי מהותי לצעדי ההתייעלות נראה רק במהלך שנת 2011 ואילך וכי השקעה בחברה צריכה להיות מונעת משיקולים לטווח הבינוני - ארוך. המלצתם "החזק" במחיר יעד של 48 שקל.

נטוויז'ן היא המומלצת במדד ת"א 75. "אנו ממשיכים להעריך כי למרות הסיכונים הרבים לחברה בתחומי הליבה קיימים מספר מנועי צמיחה לחברה הצפויים להוביל לשיפור התזרים הפנוי בשנים הקרובות. ביניהם נזכיר את הרשת החדשה בבזק ובהוט, פעילות ה- VOB של החברה, הפעילויות מעבר לים וכן השת"פ עם פייסבוק. ההמלצה הנה קניה במחיר יעד של 52 שקל".