"יש לנו את 216 הקולות הדרושים להעברת רפורמת הבריאות"

כך אמר היום יו"ר המפלגה הדמוקרטית בקונגרס, ג'ון לארסן, בראיון לרשת ABC ■ אם הדמוקרטים יזכו בהצבעה הערב בקונגרס, יהיה זה ההישג המשמעותי ביותר של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מאז נכנס לתפקיד בינואר 2009

"יש לנו את 216 הקולות הדרושים להעברת חוק רפורמת הבריאות". כך אמר היום יו"ר המפלגה הדמוקרטית בקונגרס, ג'ון לארסן, בראיון לרשת ABC.

"בעודנו מדברים, השגנו את כל הקולות הדרושים לאישור הרפורמה", אמר לארסן.

נציגי המפלגה הדמוקרטית בקונגרס בטוחים כי השיגו את הרוב הדרוש כדי להעביר את אחת החקיקות המשמעותיות ביותר בהיסטוריה של ארה"ב - הענקת ביטוח בריאות למיליוני אזרחים ברחבי ארה"ב שעד כה לא זכו לכך.

עלות הרפורמה נאמדת ב-940 מיליארד דולר. פרופסור פול קרוגמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, כתב בטור ל"ניו יורק טיימס" כי הרפורמה של אובמה היא בלתי נמנעת ותצמצם משמעותית את עליות ביטוח הבריאות.

אם הדמוקרטים יזכו בהצבעה, יהיה זה ההישג המשמעותי ביותר של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מאז נכנס לתפקיד בינואר 2009. רוב חברי המפלגה הרפוליקנית מתנגדים נחרצות לרפורמה. אם הדמוקרטים יפסידו, קרוב לוודאי שהרפורמה תידחה במשך שנים רבות.

אתמול, יום לפני ההצבעה בקונגרס, אובמה פנה לחברי מפלגתו ואמר כי עליהם להתעקש ולהילחם על אישור הרפורמה הכוללת במערכת הבריאות האמריקנית, רפורמה שנשיאים קודמים התחמקו ממנה במשך עשרות שנים.

אובמה נסע לגבעת הקפיטול כדי למצוא פתרון לפערים בין הדמוקרטים לרפוליקנים בנוגע לחוק ההפלות - אחד הנושאים הרגישים ביותר בפוליטיקה האמריקנית.