לקראת פסח: מכירות רשתות השיווק צפויות לגדול בכ-21%

זאת בדומה לגידול בשנת 2009, על-פי סקירה שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר

במהלך החודש בו חל חג הפסח הקרוב צפוי גידול של כ-21% במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי חשמל לבית וכלי בית - בדומה לשיעור הגידול שנרשם ב-7 השנים האחרונות. כך עולה מסקירה שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר לקראת חג הפסח.

מהסקירה, שבחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2003-2009, עולה כי ב-7 השנים האחרונות חלה עלייה ממוצעת של כ-22% בסך כל המכירות ברשתות השיווק בתקופת פסח בהשוואה לחודש שקדם לחג, וירידה ממוצעת של כ-13% בחודש שלאחריו.

על-פי הצפי, שנת 2010 צפויה להיות דומה לשנת 2009 ותשקף לעומת החודש הקודם עלייה במכירות רשתות השיווק בשיעור של כ-19% ברכישת מזון, עלייה של כ-30% ברכישת מוצרי הלבשה והנעלה, עלייה קטנה יחסית ברכישת כלי בית ועלייה של כ-38% ברכישות מוצרי חשמל לבית.

כלכלני האיגוד מסרו כי העלייה בשנים האחרונות כללה גידול של כ-17% במכירות המזון בחודש הפסח, לעומת ירידה של 9% בחודש שלאחר החג. בנוסף, נרשם גידול של 33% במכירת מוצרי הלבשה והנעלה לעומת ירידה של כ-22% בחודש לאחריו; עלייה של 35% במכירת מוצרי חשמל לבית לעומת ירידה של כ-25% בחודש הבא; ועלייה של כ-110% ברכישת כלי בית ומטבח לעומת ירידה של 62% לאחר פסח.

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988