מי מעכב את רכבת העמק ואת הקו לכרמיאל?

יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, אקוניס האשים היום את האוצר בעיכוב: "הניסיון של פקידי האוצר לבלום את הרכבת נדון לכישלון" ■ האוצר: "הטענה מגוכחת, עברו רק 3 שבועות מאז אישור התוכנית"

האוצר מעכב את ביצוע שני קווי הרכבת שאושרו במסגרת תכנית נתיבי ישראל, כך נטען היום במהלך סיור שערכה וועדת הכלכלה של הכנסת במרכז הפיקוד של הרכבת באזור חיפה. מדובר בקווים מעכו לכרמיאל ומחיפה לבית שאן, שביצועם נמסר לידי החברה הלאומית לדרכים. מדובר שני קווי הרכבת היחידים שלא הוסרו מהגרסה המקורית של תכנית נתיבי ישראל, לאחר ששאר הקווים ובהם הקו לאילת והקו לקריית שמונה הוסרו מהתכנית בלחץ האוצר.

מהנדס עיריית כרמיאל שהשתתף בסיור טען כי האוצר מעכב העברת התקציבית הדרושים לחברה הלאומית לדרכים לצורך ההתקדמות בביצוע הפרוייקטים. נציג אגף התקציבים באוצר שהתלווה לסיור אמר כי לא ידוע לו על העיכוב. יו"ר וועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס אמר בתגובה כי "הניסיון של פקידי האוצר לבלום את הרכבת נדון לכישלון. המדיניות היא רישות המדינה במסילות ברזל וזהו אינטרס חברתי מובהק". אקוניס הוסיף כי "ההשקעה שאושרה היא רק הראשונה".

יו"ר החברה הלאומית לדרכים מיכה גולדמן אמר ל"גלובס" כי הוא משוכנע שאגף התקציבים יבצע את החלטת הממשלה ככתבה.

מהאוצר נמסר בתגובה כי "אין בכוונת האוצר לעכב או לפגוע בהליך העברת תכנון וביצוע מסילות הרכבת לידי מע"צ (החברה הלאומית לדרכים). יש לציין כי ההחלטה על העברת הטיפול במסילות הרכבת לידי מע"צ מחייבת את גופי הביצוע להיערכות מחודשת ולמידת הנושא. תהליך זה הינו מורכב ואינו קשור כלל למשרד האוצר. הניסיון להפיל את האחריות לעניין על משרד האוצר הינו מגוחך בפרט לנוכח העובדה כי מיום קבלת ההחלטה עברו כשלושה שבועות בלבד".