לאחר שבוע בכלא המצרי, העיתונאי יותם פלדמן שוחרר

שבוע לאחר שנעצר על ידי כוחות הביטחון המצריים בגבול ישראל-מצרים, שוחרר הערב ממעצר עיתונאי "הארץ" יותם פלדמן והועלה על מטוס מקהיר לישראל

שבוע ימים לאחר שנעצר על ידי כוחות הביטחון המצריים בגבול ישראל-מצרים, שב הלילה לישראל יותם פלדמן, עיתונאי "הארץ" שיצא לשליחות עיתונאית במטרה לתעד את תופעת המסתננים מאפריקה לישראל עבור ערוץ 10, זאת בעקבות לחץ ישראלי ושיחות מרתוניות של בכירים ישראלים עם המצרים.

בשעה 22:30 בערב המריא פלדמן לארץ מקהיר. שחרורו התאפשר לאחר ששר הפנים אלי ישיערך מספר שיחות טלפון בימים האחרונים עם שר המודיעין המצרי עומר סולימאן, במהלכן ציין באוזניו כי מדובר בטעות ושטות שעשה פלדמן. "אני מדבר איתך כאדם לאדם", אמר ישי לסולימאן בשיחות בין השניים. ישי שוחח עם הבכיר המצרי על ערך פדיון השבויים, ולאחר שנודע לו על ההחלטה המצרית לשחרר את העיתונאי הישראלי, התקשר פעם נוספת לסולימאן והודה לו על ה"התנהגות האצילית".

המצרים העבירו את פלדמן תחילה למתקן אזרחי מהמתקן הצבאי בו הוא הוחזק, והשגרירות הישראלית בקהיר רכשה בעבורו כרטיס טיסה לארץ. הלילה, כאמור, הוא נחת בנמל התעופה בן-גוריון ושב לחיק משפחתו.

"עד כה אין אישומים נגדו"

על הסימנים המעידים על שחרורו הקרב של פלדמן ניתן היה ללמוד מהשיחה שקיים הערב סעיד נביל, סגן קונסול מצרים בישראל, בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "עד כה אין נגדו אישומים, אם יהיו אישומים יודיעו לשגרירות שלכם", אמר נביל בשיחה. במשרד החוץ אמרו גם כן כי המגעים מול הגורמים הרלוונטיים נמשכים, וכי קיימת תקווה "לסיום הפרשה בהקדם האפשרי".

פלדמן נעצר יחד עם מסתנן נוסף מגאנה בגבול ישראל-מצרים, בשעה שניסה לתעד את תופעת המסתננים לישראל במסגרת תחקיר שהכין לערוץ 10. הוא נפצע בידו בזמן ניסיון ההסתננות - ולאחר המעצר הוא הועבר לטיפול רפואי במצרים. לאחר מכן, על פי דיווחים מצריים, הוא נחקר לפחות פעמיים - פעם אחת מהן על ידי נציג מטעם התביעה הצבאית במצרים.