כמה דוברים צריך שר האוצר שטייניץ? אחד לכל יום בשבוע

משה תאומים ומשה דבי מצטרפים למערך הדוברות של האוצר לקראת תקציב 2011-2012 ■ ‏‎‎עוד מצטרף למערך התקשורת של שטייניץ הדובר יובל לידור, וזאת בנוסף לדוברת האישית שרונה מזליאן ולדובר המשרד שלומי שפר

‎משרד האוצר מגייס תגבורת למערך הדוברות שלו: אנשי יחסי הציבור משה תאומים ומשה דבי מצטרפים למערך הדוברות של המשרד לקראת אישור תקציב המדינה לשנים 2011-2012 - כך נודע ל"גלובס".

מלבד השניים שנשכרו לתקופה קצובה, מצטרף דובר נוסף לצוות הדברור של שר האוצר, יובל שטייניץ. נוסף על אלה יש לשר דוברת אישית ודובר משרד. 5 הדוברים יחלקו ביניהם את העבודה.

תאומים, יו"ר משרד הפרסום גיתם BBDO שזכה במכרז שפרסם האוצר, יופקד על ייעוץ אסטרטגי לתוכניות העבודה ודגלי האוצר לשנת העבודה הקרובה. החוזה עמו נחתם ל-3 חודשים בלבד, והוא יקבל תמורתם יחד 38 אלף שקל, כולל מע"מ. החוזה עמו אינו ניתן להארכה.

באוצר הסבירו כי המשרד נכנס לעבודה בין-אגפית ומשרדית מעמיקה במטרה להשלים את תוכניות העבודה ל-2011-2012, ותאומים נשכר לצורך הסברתן בתקשורת. במכרז התמודד בין היתר גם משרד הפרסום מקאן-אריקסון.

‏מי שינהל את התיק מטעם גיתם יהיה עדו הר-טוב ורון בר-אל, המנכ"לים המשותפים של‏BBDO IM ‎‏, החברה-הבת של גיתם המתמחה בניהול משברים וניהול זירה ציבורית תקשורתית. עם לקוחותיה נמנים לב לבייב, אפריקה ישראל, משפחת ברונפמן, הסתדרות המורים ופורום תקנה.

דבי, העומד בראש משרד יחסי הציבור "דבי תקשורת", זכה בעבר במכרז של האוצר לליווי, גיבוש ואישור תקציב המדינה לשנים 2009-2010, התוכנית הכלכלית "בלימה ותנופה" ולניהול משברים למשך חצי שנה. דבי סיים את תפקידו בחודש נובמבר 2009, והוא אינו מועסק באוצר לפי שעה, אולם באוצר החליטו לחדש את החוזה עמו, בהתאם לאופציה שניתנה בחוזה.

"אין כמוהו כבעל ניסיון בתחום הזה, וכיוון שדבי מכיר את הנפשות הפועלות, הוחלט להמשיך את ההתקשרות איתו", אמר בכיר באוצר. הסדרת החוזה החדש עם דבי תסתיים בימים הקרובים, והוא ייכנס לתפקידו החדש-ישן אחרי החג.

‏‎‎צורך בדובר "מחובר"

‏‎‎עוד מצטרף למערך התקשורת של שטייניץ דובר המל"ג והות"ת, יובל לידור. לידור צפוי לעבוד בחודשים הקרובים בצמוד לדוברת האישית הצמודה של השר, שרונה מזליאן-לוי, המלווה את שטייניץ למעלה משנתיים. כיוון שמזליאן-לוי צפויה לצאת בחודשים הקרובים לחופשת לידה, בדיוק במהלך העבודה האינטנסיבית על התקציב הדו-שנתי, הוחלט לתגבר את צוות הדברור האישי של השר.

לידור, כתב "מעריב" ו"ידיעות אחרונות" בעבר ובעל תואר ראשון בכלכלה, יסייע לשר בדברור הנושאים הכלכליים. מינויו של לידור אושר על-ידי נציבות שירות המדינה.

לידור החל בחפיפה בימים האחרונים ובפגישות אישיות. באוצר הבהירו כי נוכח המורכבות הרבה על העבודה המתקיימת במקביל על תקציב המדינה ועל התוכנית הכלכלית, יש צורך בדובר שיהיה "מחובר" לתהליך למן הרגע הראשון ויכיר את הנושאים על בוריים.

מלבד אלה משמש את השר ואת המשרד דובר האוצר, שלומי שפר.

‏‎‎כל דוברי השר

* ‏‎‎משה תאומים - ‏‎‎יופקד על ייעוץ אסטרטגי לתוכניות העבודה ודגלי האוצר לשנת העבודה הקרובה. נשכר לתקופה של 3 חודשים בלבד.

‏* ‎‎משה דבי - סיים את תפקידו בנובמבר 2009, אך הוחלט לחדש עמו את החוזה והוא ייכנס לתפקידו החדש-ישן אחרי חג הפסח.

‏* ‎‎יובל לידור - כתב "מעריב" ו"ידיעות אחרונות" בעבר ובעל תואר ראשון בכלכלה, יסייע בדברור הנושאים הכלכליים.

‏* ‎‎שרונה מזליאן-לוי - ‏‎‎דוברת אישית צמודה, המלווה את שטייניץ למעלה משנתיים. צפויה לצאת בחודשים הקרובים לחופשת לידה.

‏* ‎‎שלומי שפר - ‏‎‎משמש כדובר משרד האוצר.

הדוברים של שטייניץ
 הדוברים של שטייניץ