ת"א לעשירים, גבעתיים - לזקנים

בעיר מוקפת מכללות ואוניברסיטאות אין הנחת סטודנט בארנונה. מזל שיש מרכז יום למבוגרים

אומרים שתל אביב הפכה לעיר לעשירים בלבד. אז עברנו אני ובן זוגי לגבעתיים. הוא לומד במכללת שנקר ברמת גן, אז אפילו די שמחנו לעבור קרוב למקום. עד שהגיע חשבון הארנונה - 3,195 שקלים לשנה.

חשבנו שבעיר המוקפת מוסדות כמו אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת תל אביב, מכללת רמת גן ומכללת שנקר, תהיה לפחות הנחה לסטודנטים שבאים לגור בה.

אז זהו, שלא. בגבעתיים אין הנחות לסטודנטים. לשם השוואה, בתל אביב וברמת גן, סטודנט שמרוויח פחות מ-2,497 שקלים ברוטו מקבל עד 80% הנחה בארנונה. אם גבעתיים הייתה עושה אותו הדבר, היינו חוסכים כ-1,278 שקלים בשנה.

פניתי לעירייה, ושם הסבירו לי שהנחה לסטודנטים ניתנת בערים שיש בהן מוסד אקדמי ושבגבעתיים אין, והציעו לי בחביבות לכתוב לראש העירייה. לא כתבתי. אך להפתעתי לפני כמה ימים הגיעה איגרת ממנו. בשנים האחרונות התמודדה העירייה עם המשבר הכלכלי העולמי ועם גירעונות משנים קודמות, נכתב בה, כמו כן הקימו בעיר מרכז יום חדיש למבוגרים וגני ילדים, ועכשיו אין כמעט כסף בקופה. לכן, כתב, אני מתכוון להעלות את הארנונה ב-8%.

עכשיו אני במצב ביניים. ילדים עדיין אין לי ונדמה לי שעוד לא הגעתי לגיל של המרכז למבוגרים. הזהירו אותי שלגבעתיים יש תדמית מבוגרת, אבל מתברר שזה מעוגן גם בחוקי הארנונה.

דובר העירייה אמר לנו בתגובה: "עיריית גבעתיים נותנת סיוע רב לסטודנטים תושבי העיר, הכולל בין השאר מלגות בסך 5,000 שקלים כל אחת. העובדות היבשות מראות גם שהארנונה בגבעתיים, גם אחרי העלאת התעריף לראשונה מזה יותר מעשור, עדיין נמוכה יותר מבערים רבות בארץ.

אם הכותבת אינה מכירה את מקומות הבילוי בעיר נשמח לשלוח לה רשימה מקיפה ומפורטת ואנו בטוחים שתיווכח בטעותה". יופי, לפחות יש לנו בית קפה לשבת בו ולחשב איך אנחנו משלמים את הארנונה, ללא הנחת סטודנט.