קריסטל רכשה 50% מזכויות המותג הייסנס לפי שווי של 15.6 מיליון שקל

קריסטל מתקשה להתמודד עם התחרות בשוק: הרווח התפעולי של החברה צנח אשתקד ב-45%

אחרי המכירה של רשת המרכולים AM:PM לקבוצת אלון, מייסדי הרשת בדרך לאקזיט נוסף. חברת קריסטל צריכה דיווחה היום (ב') כי תרכוש מחברת אקזיט אלקטרוניקה 50% מהזכויות על הפצת מותג הייסנס (Hisense) בישראל, לפי שווי של 15.6 מיליון שקל.

חברת אקזיט אלקטרוניקה נמצאת בבעלות גיא אדרי, האחים רן וגל בלינקיס ודרור דנון, שייסדו, כאמור, את רשת AM:PM.

עסקת הרכישה באה על רקע הרעה בתוצאות הכספיות של חברת קריסטל, שמתקשה להתמודד עם התחרות החזקה בשוק. החברה חתמה את 2009 עם שחיקה של כ-2% במכירות, שהסתכמו ב-344.8 מיליון שקל.

הרווח התפעולי צנח בתקופה זו ב-45% והסתכם ב-18.5 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 33.7 מיליון שקל ב-2008. שיעור הרווח התפעולי ירד אף הוא מ-9.6% ל-5.37%. בשורה התחתונה רושמת החברה ירידה של 37.7% ברווח הנקי שהסתכם ב-6 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 9.6 מיליון שקל בשנת 2008.

חברת הייסנס היא חברה סינית המייצרת תחת המותג מגוון רחב של מוצרי חשמל הכוללים מוצרי אודיו-וידיאו, מקררים, מזגנים, מקפיאים, טלפונים סלולריים ומוצרים ביתיים קטנים.

הקמת חברה משותפת

עם השלמת הרכישה תוקם חברה משותפת לקריסטל ולאקזיט, כאשר מערך השיווק והמכירות של מותג הייסנס ישולב בקבוצת קריסטל לצד 3 המחלקות הקיימות: אמנה-קריסטל, אמקור-AEG ובלומברג-דה דיטריש.

חברת קריסטל צריכה עוסקת ביבוא ובשיווק של מוצרי חשמל ביתיים, בייצור מקררים, והיא שולטת ב"תדיראן מוצרי צריכה" המייצרת מזגני אוויר. החברה נמצאת בשליטת משה ממרוד (76.81%) ואלחנן פרידמן (7.41%) ונסחרת לפי שווי של 109 מיליון שקל.

בהתייחס לרכישה אומר היום ממרוד: "הרכישה תאפשר לקריסטל לחבור למותג אלקטרוניקה מוביל בתחום המוצרים הלבנים, פעילות הליבה של קריסטל. רכישת אקזיט אלקטרוניקה תאפשר לקריסטל להיכנס לראשונה לתחום מסכי הטלוויזיה. מעבר לכך, בעלי אקזיט מביאים איתם ידע קמעונאי נרחב, שעתיד להוות בסיס להרחבת הפעילות המשותפת בעתיד".