אושר שיתוף-פעולה בין מקורות ויוסי מימן בפרויקט תשתיות מים גדול

הקבינט הכלכלי-חברתי אישר למקורות ייזום ולמרחב לשתף פעולה במיזם במדינת טרינדד-טובאגו שהיקפו כ-100 מיליון דולר ■ במסגרת הפרויקט תוקם חברה משותפת שתירשם בישראל ותתקשר עם חברת המים הממשלתית של טרינדד

הקבינט החברתי-כלכלי אישר הבוקר (ג') לחברת מקורות ייזום לשתף פעולה עם קבוצת מרחב של יוסי מימן בפרויקט תשתיות מים גדול במדינת טרינדד-טובאגו הנמצאת באיים הקאריביים, צפונית לונצואלה.

במסגרת הפרויקט תוקם חברה משותפת שתירשם בישראל ותתקשר עם חברת המים הממשלתית של טרינדד בהסכם לייזום, תכנון וביצוע של פרויקטים בתחום המים בהיקף של 100 מיליון דולר. בין היתר מדובר בפרויקטים לשיפור מערכת אספקת מי השתייה לאוכלוסיה ובכלל זה, ניהול האספקה ושדרוג מתקני הטיפול במים הקיימים.

מקורות ייזום, חברת בת של מקורות, פעילה במספר מדינות בדרום אמריקה ובראשן ארגנטינה שם היא מספקת מזה שלוש שנים שירותי ייעוץ לקואופרטיב המים הגדול במדינה. בספטמבר האחרון חתמה מקורות ייזום על הסכם ייעוץ והדרכה עם חברת המים הממשלתית של טרינדד, Wasa. במהלך ביקור של בכירים בחברה מטרינדד בישראל בנובמבר האחרון נחתם הסכם נוסף פיתוח לניהול מים ותשתיות הולכת מים.

טרינדד-טובאגו, הכוללת שני איים גדולים, סובלת מבעיות במערכת אספקת המים לתושבים וממצוקת מי שתייה חריפה. מעבר לשירותי ייעוץ בתחום המים מעורבת מקורות ייזום בבניית מתקן התפלה בהספק של 14 מיליון קוב בשנה בלימסול שבקפריסין.

מנכ"ל מקורות ייזום גיורא גוטמן אמר ל"גלובס" כי "למוניטין ולידע שצברה מקורות ייזום בישראל יש יתרון רב באספקת מים ושיפור אמינות האספקה באזורים בעולם הזקוקים לשדרוג תשתיות המים".