ערוץ 10 יצהיר על ההפקות של נועה מימן כהפקות פנימיות

באחרונה הפעילו מפיקים לחץ על הרשות השנייה, בכדי שזו תעקוב אחר התנהלות ערוץ 10 מול חברת Added Value של נועה מימן, בתו של בעל השליטה בערוץ ■ בשוק ההפקה חששו כי הערוץ ידווח על הפקות אלה כחיצוניות

תוכניותיה של חברת ההפקות בבעלותה של נועה מימן בערוץ 10 ידווחו כהפקות פנימיות - זאת משום שמימן היא בתו של בעל השליטה בערוץ, יוסי מימן.

ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מקיימת הרשות השנייה בדיקה של מבנה השליטה של החברה הנקראת Added Value, שנמצאת בבעלותה של מימן ושל הבמאית אורנה בן-דור. הרגולטור מבצע את הבחינה על מנת לבדוק האם יוסי מימן עצמו אינו מקושר בדרך כלשהי לחברה, שייצרה באחרונה מספר סרטים דוקומנטריים עבור הערוץ.

35% הפקות מבית

באחרונה הופעל לחץ מצד מפיקים על הרשות השנייה לעקוב אחר התנהלותו של ערוץ 10 מול החברה. על-פי החוק, 65% ממכסת ההפקות בזכיינית בטלוויזיה המסחרית אמורים להיות מוזמנים ממפיקים חיצוניים, ואילו 35% יכולים להיות מופקים בבית הערוץ עצמו.

בשוק ההפקה חששו כי הערוץ ידווח על הפקות Added Value כחיצוניות, למרות הקשר המשפחתי של בעלת החברה ליו"ר הערוץ. בערוץ החליטו לפנים משורת הדין להכריז כי כל ההפקות של החברה של מימן תהיינה פנימיות.

מהרשות השנייה נמסר כי "נושא עץ השליטה והבעלות של חברת ההפקה נבדק. בהתאם לבדיקה ולבקשת הערוץ להכרה, יוכרע באיזה קטגוריה ייכללו הסרטים המופקים על-ידי חברה זו".

מערוץ 10 נמסר בתגובה כי "משום שאחד מבעלי חברת ההפקה Added Value קשור לבעל מניות בערוץ, כל ההפקות המוזמנות מחברה זו נספרות במכסת ההפקות הפנימיות של ערוץ 10".