תמ"א 38: יזמים בהרצליה יחזקו 3 בניינים תמורת 12 דירות

לפי הערכות, מחירי הדירות החדשות ינועו בין 1.6 ל-1.7 מיליון שקל ■ היקף המכירות מהפרויקט צפוי להסתכם ב-18-20 מיליון שקל

נראה כי מוקדם היה להספיד את תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה (תמ"א 38), שסירבה להמריא בשנים האחרונות ושבעקבותיה הכריז שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס על תוכנית חלופית.

השבוע נחתמה עסקה בין הגדולות בתחום התמ"א 38 לחיזוקם של שלושה בנייני מגורים ישנים בהרצליה הצעירה סמוך למרכז הבינתחומי, אזור שלאחרונה נבנו בו כמה פרויקטי בנייה חדשים.

מדובר בבניינים ברחוב האילנות 38, 40 ו-42, הכוללים 48 יחידות דיור. המבנים יחוזקו, ישופצו ויורחבו, ומעל כל בניין ייבנו ארבע יחידות דיור חדשות ששטחן כ-100 מ"ר כל אחת, עם יציאה לגג. גורמים בשוק מעריכים כי מחירי הדירות החדשות ינועו בין 1.6 ל-1.7 מיליון שקל, כך שהיקף המכירות מהפרויקט צפוי להסתכם ב18-20 מיליון שקל. שיעור הרווחיות ליזם נאמד בכ-25%.

הדיירים מסכימים

החברות היזמיות והמבצעות בפרויקט הן "גלים בנייה חיזוק והשבחת מבנים" וחברת "א.ג.ס פרויקטים". החברות יוצגו על ידי עוה"ד יאיר פורת וזיו סימון ממשרד עורכי דין סימון עישר פורת ושות', שבמשך שנה אספו את הסכמת כל דיירי הבניינים. "זו עבודת נמלים להגיע להסכמה של 48 דיירים על התמורה שיקבלו", אומר סימון.

להערכת סימון, בתוך כשנה יתקבלו היתרי הבנייה הדרושים והבנייה תסתיים כשנה וחצי. החברות עמידר וחלמיש מחזיקות בשש יחידות דיור במתחם וכי טרם נחתמו החוזים עמן.

תמורת חודשים ארוכים של עבודות בנייה, יקבלו דיירי הבניינים חיזוק נגד רעידות אדמה, מעלית, שיפוץ פנים וחוץ לבניין, וכן תוספת של מרפסות בשטח 11.5 מ"ר לכל יחידת דיור, כך שערך הנכסים צפוי לעלות בכ-25%, אומר סימון. עו''ד קרן כהן בלחרסקי מייצגת את דיירי הבניין.