"בוברוב אמר לי שעמוס שמעונוב לא כשיר לתפקיד אך זה לא רלוונטי"

קובי בן-גור אמר את הדברים לידידו אברהם נתן בשיחת טלפון שנערכה ביניהם קודם לקיום המכרז לתפקיד רכז חוליה במחלקת חקירות ת"א - כך עולה מעדותו של נתן בפרשת המינויים ברשות המסים

"שמואל בוברוב אמר לי שעמוס שמעונוב לא שווה כלום מבחינה מקצועית, שהוא קטסטרופה. אבל זה לא רלוונטי לכלום, זה לא מפריע לי למנות אותו" - כך אמר קובי בן-גור לידידו אברהם נתן, בשיחת טלפון שנערכה ביניהם קודם לקיום המכרז לתפקיד רכז חוליה במחלקת חקירות תל-אביב ברשות המסים. בתגובה אמר נתן לבן-גור: "שלא יעשה פאשלה, 'אני אהרוג אותו'".

הדברים הושמעו היום (ד') במסגרת עדותו של נתן, שמשמש כדירקטור בחברת החשמל, בתיק המינויים ברשות המסים שהמשיך להתנהל היום בבית המשפט המחוזי מרכז בפני השופט זכריה כספי.

בתיק זה מואשמים מנהל רשות המסים לשעבר ג'קי מצא, אנשי העסקים קובי-בן גור ויורם קארשי ו-4 בכירים לשעבר ברשות, בהם סמנכ"ל המינהל שמואל בוברוב, בעבירות שוחד הקשורות במינויים ברשות המסים.

אחת מפרשיות כתב האישום מתארת לחץ למינוי המפקח עמוס שמעונוב ב-2006 לתפקיד של רכז חוליה במחלקת חקירות תל-אביב ברשות. שמעונוב עובד במס הכנסה כבר 27 שנה, אך נותר בתפקיד מפקח רוב התקופה ולא הצליח להתקדם.

לפי כתב האישום, שמעונוב פנה לגיסו, אברהם נתן, וביקש ממנו כי יסייע לו להתמנות לתפקיד. נתן, כך נטען, פנה לחברו קובי בן-גור, שניסה ללחוץ באמצעות ג'קי מצא ובוברוב להשגת המטרה.

נתן סיפר בעדותו היום כי הוא ידיד של קובי בן-גור מזה 10 שנים. השניים ניסו ליצור קשרים עסקיים. נתן סיפר בבית המשפט כי הוא נוהג היה להיפגש עם בן-גור ב"קפה ג'ו" ברחוב החשמונאים בתל-אביב.

במהלך עדותו היום נשאל נתן על-ידי הפרקליטה עו"ד מיכל רוזן-עוזר בקשר לשיחה שהתנהלה ביניהם: "בן-גור אומר לך שהוא יודע מבוברוב ששמעונוב לא שווה כלום. למה אתה מסכים איתו כשהוא אומר שהכישורים לא רלוונטיים ושהתפקיד הוא תפקיד זבל?"

נתן: "אני אמרתי שזה לא רלוונטי כי לדעתי לשמעונוב כן היו כישורים".

בשלב זה העיר השופט כספי לנתן: "הרושם שעולה מהשיחה הוא לא שאתה עומד בתוקף כי ייבחר הכשיר. הרושם שעולה מהשיחה הוא אחר". נתן השיב: "יכול להיווצר רושם שמישהו מנסה להתערב, נכון, אבל ההתערבות שלי היא לפי טעמי כדי שיהיה מכרז הוגן".

בפתיחת חקירתו את אברהם נתן אמר הסניגור, עו"ד נבות תל-צור, לנתן ולבית המשפט: "מה ששמענו היום זה מיקרוקוסמוס של התיק הזה. אתה שמעת שמתרקם מכרז כמכרז תפור, ואתה לא זוכר מה ידעת ממי, אבל חשבת שנעשה עוול לשמעונוב וסומן אדם אחר. כנציב שירות המדינה לשעבר זה גם צרם לך".

בהמשך דבריו ציין תל-צור כי ב"גלובס" נכתב השבוע כי נתן מועמד לראשות חברת החשמל. נתן אישר את עובדת היותו מנוי על "גלובס" מזה שנים. בהמשך הציג עו"ד תל-צור לנתן כתבה של "גלובס" מסוף פברואר 2006, שבה נכתב כי ג'קי מצא החליט למנות את שמואל בוברוב לסמנכ"ל משאבי אנוש.

לשופט אמר עו"ד תל-צור: "אנחנו מואשמים בתיק הזה, בין ביתר, שבאיזשהו סוג של פגישה מ-10/3 הוחלט על מינוי בוברוב לתפקיד סמנכ"ל. אחת מטענותינו היא שהמינוי לא נקבע בפגישה זאת, אלא לפני כן. אני מגיש לבית המשפט את הידיעה מ'גלובס', שמעידה על כך".