9 חודשים מאסר על-תנאי ו-50 אלף שקל קנס ל"צל" דוד שילוח

שילוח הוא הנאשם השני בפרשה בה מואשם אלי ארוך בזיוף מסמכים במסגרת הבוררות מול כלל פיננסים ■ ביהמ"ש קיבל את הסדר הטיעון והרשיע את שילוח בעבירה של סיוע בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות

בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר היום (ד') 9 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 50 אלף שקל על דוד שילוח ("הצל"), הנאשם השני בפרשה בה מואשם אלי ארוך בזיוף מסמכים במסגרת הליך הבוררות שניהל מול כלל פיננסים.

השופט חאלד כבוב החליט לקבל את הסדר הטיעון שנחתם בין הצדדים, והרשיע את שילוח בהתאם להודאתו בעבירות של סיוע בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. במסגרת ההסדר נמחקו עבירות הזיוף שיוחסו לשילוח.

ההליכים נגד ארוך עצמו הופסקו בעקבות חוות-דעת פסיכיאטרית, שבה נקבע כי הוא איננו כשיר לעמוד לדין. בינתיים נדחה הדיון המשפטי מעת לעת, והיום הודיעו פרקליטות מחוז תל-אביב ובא-כוחו של שילוח, עו"ד ששי גז, כי הגיעו להסדר טיעון, שהשופט כבוב הגדיר "מקל עד מאוד": הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור על שילוח מאסר על-תנאי וקנס של 100 אלף שקל. גז ביקש להסתפק במאסר על-תנאי בלבד.

הובלת ארגזים

כלל פיננסים התחייבה לשלם לשילוח 16 מיליון שקל אם יצליח לסייע לה לבטל את פסק הבוררות, שחייבה לשלם לארוך כ-96 מיליון שקל. בתצהיר שמסר לבית המשפט העיד שילוח כי מסמכים מהותיים שהציג ארוך בבוררות זויפו על-ידו. בסופו של דבר בוטל פסק הבוררות בפשרה בין הצדדים, ונקבע כי כלל פיננסים תשלם לארוך כ-9.2 מיליון שקל. שילוח גיע להסכם פשרה עם כלל, לפיו החברה תשלם לו בגין עדותו לטובתה, שסייעה להפליל את ארוך.

חלקו של שילוח בפרשת הזיוף הסתכם בכך שהוא התבקש על-ידי ארוך להוביל ארגז ובו מסמכים שסייעו לארוך בהליך הבוררות מול כלל. הפרקליטות לא טענה כי שילוח היה שותף למעשים או שידע שמדובר במסמכים מזויפים.

במסגרת הסדר הטיעון תוקן כתב האישום, כך שמבחינה עובדתית הסכימו שני הצדדים כי שילוח נהיה מודע לעובדה שמדובר במסמכים מזויפים רק לאחר סיום שלב שמיעת הראיות בהליך הבוררות, וכי חטאו הסתכם בכך שלא דיווח זאת לבורר, יעקב מלץ, שהלך בינתיים לעולמו.

לדברי השופט כבוב, מאחר שפסק הבורר חייב את כלל לשלם 100 מיליון שקל לארוך, הרי שללא שיתוף-הפעולה של שילוח עם כלל היה נגרם נזק בהיקף אדיר מאי גילוי מעשה הזיוף.

בגזירת העונש התחשב כבוב גם בעובדה שכלל ביקשה מהפרקליטות לבטל את האישום נגד שילוח, או להקל עמו.