אולמרט: שולה זקן ורייצ'ל רז-ריסבי היו אחראיות לארגון טיסותיי

כך עולה מתשובתו של ראש הממשלה לשעבר לכתב האישום נגדו בפרשת ראשונטורס ■ עוד מצהיר אולמרט כי בין 1993 ל-2006 נסע לחו"ל לא פחות מ-70 פעמים

‎‎שולה זקן ורייצ'ל רז-ריסבי היו אחראיות על תיאום וארגון נסיעותיו לחו"ל של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הן בתקופה שכיהן כראש העיר ירושלים, ובהמשך כשר התמ"ת וכראש הממשלה - כך טוען אולמרט בתשובה שהגישו היום (ה') עורכי דינו לבית המשפט המחוזי בירושלים לכתב האישום נגדו בפרשת ראשונטורס. עוד מצהיר אולמרט כי בין 1993 ל-2006 נסע לחו"ל לא פחות מ-70 פעמים.

"הנאשמת שולה זקן, כראש לשכתו של הנאשם, היתה אחראית על כלל העניינים האדמיניסטרטיביים", נכתב בתשובתו של אולמרט, "והגברת רז-ריסבי, מתאמת קשרי החוץ, טיפלה בכל הקשור לארגון ותיאום נסיעותיו לחו"ל".

אולמרט הודה כי נתן לרז-ריסבי "הנחיות כלליות לצורך מילוי תפקידה, ולעתים היא פנתה אליו בשאלות הנוגעות לנסיעה כזו או אחרת, והוא השיב לה". לדבריו, רז-ריסבי טיפלה בהכנת לוחות הזמנים לפגישות בנסיעות לחו"ל וכן במימון הוצאות הנסיעות.

אולמרט מודה עוד כי הנחה את אנשי לשכתו כי "כל ההוצאות הכרוכות בנסיעות יכוסו על-ידי הארגונים שבפניהם הופיע בהתנדבות, כך שהוא יטוס וישהה בתנאים מיטביים - כלל הוצאות הנסיעה וכן טיסה במחלקה ראשונה ושהות במלונות בדרגה גבוהה".

‎‎נוסע מתמיד

‏‎‎באשר ל"חשבון הסודי" שנפתח עבור במשרד ראשונטורס, טוענים סניגוריו כי לאורך השנים נצברו לזכותו של אולמרט נקודות רבות בתוכניות "הנוסע המתמיד" במספר חברות תעופה, המקנות כרטיסי טיסה ללא עלות, שדרוג מחלקות הטיסה, הזמנת בתי-מלון והשכרת רכב.

אולמרט טוען כי נתן הנחיה שלפיה נסיעותיו הפרטיות ונסיעות בני משפחתו וכן שדרוג תנאי הטיסה ימומנו מנקודות אלה, או שהוא יחוייב בתשלום אישי.

בראש מסמך תשובתו המפורטת לכתב האישום טוען אולמרט כי אין לראות בדבריו "גירסה" מבחינה משפטית, אלא רק התייחסות מפורטת לכתב האישום שהוגש על-ידי הפרקליטות.

תשובתו של אולמרא בעניין האישום בפרשת ראשונטורס התעכבה עקב חילופי סניגורים שטיפלו בפרשה זו: לפני מינויו של עו"ד יהודה וינשטיין ליועץ המשפטי לממשלה, הוא היה אחראי על ייצוגו של אולמרט בפרשה זו. ‏‎‎‏