למה החולצה של נבחרת ישראל שווה כל-כך מעט?

ב"ספורטפייב" שוברים את הראש איך למשוך מפרסמים לנבחרת ישראל ■ המחירים? על הרצפה ■ אפילו בסלובקיה הקטנה משלמת יצרנית הבירה המקומית פי שניים כדי לפרסם על חולצת הנבחרת

אחרי שמונה מאמן לנבחרת ישראל ונקבע סדר המשחקים למוקדמות יורו 2012, מנסים להשלים בימים אלו בהתאחדות לכדורגל את רשימת הספונסרים שירכיבו את הקמפיין הבא של נבחרת ישראל. ספורטפייב, חברת השיווק שעובדת עם ההתאחדות לכדורגל, קבעה לחודש הבא אירוע בהשתתפות מנכ"לים של חברות מובילות במשק, שם ינסו לעניין את המגזר העסקי בכניסה לחסות למשחקי הנבחרת.

למפרסמים יוצעו ארבע חבילות שונות על-פי הפירוט הבא: חסות ראשית לנבחרת ישראל, עבור סכום של כ-2.6 מיליון שקלים, ובנוסף בונוסים על הצלחות. מי ששימשה כנותנת החסות בקמפיין האחרון היתה חברת האלקטרוניקה הייסנס, שמתלבטת אם להמשיך את ההתקשרות עם הנבחרת.

החבילה השנייה תהיה "חבילת פלטיניום", מוגבלת לשני ספונסרים בלבד.

החבילה תעמוד על 1.3 מיליון שקל למפרסם. החבילה השלישית היא חבילת חסויות במגרש ותוגדר כ"חבילת זהב", עבור סכום של כ-600 אלף שקל לקמפיין וגם היא תוגבל לשני מפרסמים בלבד. ובנוסף חבילת פרסום בלדים במגרש, שתעמוד על עלות של 300 אלף שקל לקמפיין. כדי להפוך את החבילות לאטרקטיביות עבור המפרסמים, קבעה ספורטפייב כי כל מפרסם שייכנס יקבל אקסקלוסיביות לתחום שלו. כלומר, חברת רכב שתרכוש חבילה כזאת תקבל בלעדיות להיות חברת הרכב היחידה שמלווה את הנבחרת בקמפיין. בנוסף, לכל אחד מהספונסרים תהיה האפשרות להוסיף לחבילה פרסום בכל חמשת משחקי החוץ, ששטח הפרסום שלהם כבר שוריין על-ידי ספורטפייב.‏

בסך הכל מצפים ב"ספורטפייב" להגיע מהקמפיין כולו לחבילת חסות של קרוב ל-10 מיליון שקלים. נכון לעכשיו, שני הגופים היחידים שממשיכים מהקמפיין הקודם הן חברות אדידס והטוטו-ווינר. המעניין הוא שבקמפיין הקודם מלבד הטוטו-ווינר, לא היה שום מפרסם שהוא מותג ישראלי וכל החברות ששמו כסף על הנבחרת היו מותגים בינלאומיים (אדידס, הייסנס, טריידנט, סוזוקי, קונטיננטל ו-‏Wutrh‏).

גם הפעם מתכוונים לנקוט באסטרטגיה דומה לזו שבקמפיין הקודם, לפיה לא יאפשרו לספונסרים להצטרף אחרי תחילת המשחקים, זאת כדי למנוע מצב שחברות מסחריות ימתינו למשחקים גדולים כדי ליהנות מחשיפה גדולה יותר.

בונים על פרננדז שיעשה שמח

‎למרות החשיפה הגדולה של נבחרת ישראל יחסית לאירועים אחרים בספורט הישראלי, מבחינת מחירי חסות אנחנו רחוקים מאוד ממה שמקובל בעולם. כך למשל משלמת חברת ‏T-Mobile ‎‏ סכום של כ-10 מיליון שקל כדי להיות נותנת חסות עיקרית של נבחרת צ'כיה בכדורגל לקמפיין אחד; ברומניה משלמת חברת הבירה המקומית ‏Ursus‏ כ-6.5 מיליון שקל כדי להיות ספונסר ראשי של הנבחרת; בוסניה הקטנה מקבלת 6.5 מיליון שקל מחברת ‏‏BHTelecom‏, ובסלובקיה משלמת יצרנית הבירה המקומית ‏Corgon‏ כ-5 מיליון שקלים עבור חסות ראשית.

דירק שלונץ, מנכ"ל משותף בחברת "ספורטפייב" ישראל, מסביר כי :"בהשוואה לאירופה, נבחרת הכדורגל של ישראל עדיין מתומחרת נמוך בשוק המקומי יחסית לפוטנציאל שיש לה עבור מפרסמים. באירופה ספונסרים נכנסים לשותפות עם הנבחרת הלאומית בגלל פוטנציאל החשיפה העצום שיש למשחקי נבחרות, ולא מכניסים למערכת השיקולים שלהם את רמת הכדורגל של הנבחרת על המגרש או ההצלחות שלה".

אחת הבעיות של ספורטפייב בשיווק הנבחרת תהיה כמובן הבית הלא-אטרקטיבי שקיבלה ישראל בקמפיין הבא, שיכלול את קרואטיה, יוון, לטביה, גאורגיה ומלטה. עם זאת ‏בספורטפייב אומרים כי דווקא הבית הנוכחי יכול למשוך מפרסמים, בשל סיכוי לא רע להעפיל ליורו. בנוסף, בחברת השיווק בונים על כך שדמותו הצבעונית של המאמן לואיס פרננדז אמורה להפוך את הדימוי של הנבחרת ליותר סקסית מאשר היתה תחת קודמיו, קשטן וגרנט.