רשות החשמל תעדכן את התעריף לרכישת חשמל המיוצר מפסולת

זאת לאחר שהירידה בעלויות הדלקים של חברת החשמל פגעה באטרקטיביות של התעריף למפיקי חשמל מפסולת

רשות החשמל מתכוונת לעדכן את התעריף לרכישת חשמל המיוצר מפסולת, זאת לאחר שהירידה בעלויות הדלקים של חברת החשמל פגעה באטרקטיביות של התעריף למפיקי חשמל מפסולת.

הרשות, בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה, פרסמו בסוף השבוע קול קורא לקבלת הצעות מהעוסקים בתחום במטרה לבדוק קביעת תעריפים ייחודיים להפקת חשמל מביו גז הנוצר במהלך הטיפול בסוגי פסולת שונים ובהם פסולת עירונית מוצקה, פסולת חקלאית, בוצת שפכים וגזי מטמנות.

בהודעה שפרסמה הרשות נאמר כי במתקנים להפקת חשמל מפסולת "טמון פוטנציאל רב לתועלת סביבתית הן באמצעות החיסכון בפליטת מזהמים ע"י הפקת חשמל מגז, והן בעיקר ע"י הפחתת פליטת גזי חממה באמצעות ניצול מלא של גז המתאן".

כמו כן הודיעה הרשות כי בכוונתה לדון מחדש במנגנון התעריף לאור החשיפה שיש למנגנון הקיים למחירי הדלקים של חברת החשמל. ברשות ציינו כי הורדת מחיר ייצור החשמל בחברת החשמל בעקבות כניסת הגז הטבעי הורידה את רכיב הייצור בתעריף למפיקי החשמל מהפסולת "לרמה העלולה להקשות על כניסה של טכנולוגיות אלו למערך הייצור החשמלי".

ראש אגף הסדרה ברשות, עודד אגמון ציין כי נכון להיום קיימים בישראל כ-5 מתקנים בהיקף כולל של 10 MW המייצרים חשמל בטכנולוגיה זו. לדבריו "קיים פוטנציאל לייצור אנרגיה ממתקנים אלו של 210 MW עד שנת 2020. טיפול בפסולת תוך כדי יצירת חשמל, מייצר תועלות משקיות רבות ומקדם את ישראל לטכנולוגיות בהן פועלות המדינות המפותחות".