האחים עופר - יצרני החשמל הגדולים בפרו

זרוע האנרגיה של החברה לישראל הפעילה תחנת כוח שלישית בפרו והפכה ליצרנית החשמל הפרטית הגדולה במדינה. לפני כחודש חשף "גלובס" כי החברה לישראל בדרכה להפוך ליצרנית החשמל הפרטית הגדולה גם בישראל

זרוע האנרגיה של החברה לישראל , ''אי.סי. פאואר'' דיווחה על הפעלה מסחרית של תחנת הכוח השלישית באתר של חברת קלפה בצ'לקה, ובכך הודיעה החברה כי תחנת הכח שלה הפכה לגדולה ביותר בפרו.

חברת אינקיה, חברה בבעלות מלאה של החברה לישראל, מפעילה מגוון תחנות כוח בדרום אמריקה, בעיקר בפרו. החברה מעורבת בייצור 3,000 מגוואט בדרום אמריקה (לשם השוואה, כושר ייצור החשמל בישראל הוא כ 11,000 מגוואט). כיום החברה מעורבת ב 40% מכלל ייצור החשמל בפרו.

באתר של קלפה בצ'ילקה פעלו עד כה 2 יחידות ייצור המופעלות בטורבינות גז, במעגל פתוח, כאשר האחרונה שבהן הופעלה בקיץ 2009.

בקיץ 2008 קיבלה הנהלת אינקיה החלטה לגבי הקמת תחנת כח שלישית באתר, בכושר ייצור של כ 200 מגוואט ובעלות של כ 100 מליון דולר. הציוד בתחנת הכח הוא של חברת סימנס הגרמנית. התכנון היה שהפעלת תחנת הכח תיכנס לייצור סדיר במחצית שנת 2010. על-פי החברה, הניסיון הרב שצבר צוות המנהלים של אינקיה בהקמת תחנות כח, אפשר להקדים את הפעלת התחנה בשלושה חודשים לעומת התכנון המקורי, ובפחות מהתקציב שתוכנן.

בימים אלה התחיל פרויקט נוסף באתר צ'ילקה והוא תוספת טורבינת קיטור שתנצל את הגזים החמים הנפלטים משלוש הטורבינות הקיימות ותהפוך אותן לטורבינות במחזור משולב'. פרויקט זה מבוצע על-ידי חברת ''פוסקו'' מקוריאה והציוד יהיה של חברת GE. לאחר סיום פרויקט זה, המתוכנן למחצית שנת 2012, תפוקת החשמל באתר תגיע ל-850 מגוואט.

במקביל, זרוע החשמל של קבוצת החברה לישראל, אי.סי.פאואר, תתחיל בתקופה הקרובה בהקמת תחנת הכח של OPC במישור רותם, בכושר ייצור של כ-400 מגוואט. ביצוע הפרויקט בישראל יבוצע גם הוא בליווי הצוות הטכני והמסחרי של חברת אינקיה מפרו. התכנון הוא שתחנת הכח תחל לפעול בתחילת שנת 2013.

חברת אינקיה סיימה את שנת 2009 ברווח נקי של 58.9 מיליון דולר ובתוכו רווח הון של 34.7 מיליון דולר. בנטרול הכנסות חד פעמיות, הסתכם הרווח הנקי בשנת 2009 בכ-28.9 מיליון דולר לעומת רווח של כ-10.8 מיליון דולר אשתקד.

מחזור המכירות של החברה הסתכם בשנת 2009 בכ-327 מליון דולר לעומת 290 מליון דולר אשתקד. ה-EBITDA של חברת אינקיה בשנת 2009 הסתכם בכ-100 מליון דולר.