אישום: עו"ד שהיתה אפוטרופוסית לקשישים גנבה מהם 7 מיליון שקל

עו"ד ירדנה נילמן נאשמת בגניבה שיטתית מקשישים רבים שהיא שימשה כאפוטרופוסית שלהם ■ עפ"י האישום, כספי הגניבה שימשו את נילמן בין היתר לקניית אופנועי-ים, מסעדות, בתי-מלון ולתשלום למועדון בית"ר ירושלים

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד עו"ד ירדנה נילמן בגין גניבה שיטתית של למעלה מ-7 מיליון שקל מקשישים רבים, כולם מחוסרי יכולת וחלקם גם חולי נפש פרנואידים, שהיא שימשה כאפוטרופוסית שלהם.

בכתב האישום נטען כי כספי הגניבה שימשו את נילמן בין היתר לקניית אופנועי-ים, תשלומים במסעדות ובבתי-מלון ולתשלום למועדון בית"ר ירושלים.

נאשמת נוספת, מירב לוי, מואשמת במספר עבירות של סיוע לגניבה.

לפי כתב האישום, נילמן מונתה מטעם בתי המשפט לענייני משפחה להיות אפוטרופסית של 20 קשישים, ובמסגרת זו היא שלטה ברכושם ובחשבונות הבנק שלהם. נילמן מואשמת כי הורתה על העברת כספיהם מחשבונותיהם הפרטיים לחשבונות של חברת "א.י.ש . סיוע שירותים ואחזקה", שהיתה בבעלות לוי ובשליטתם בפועל של נילמן ובן-זוגה המנוח, יהושע שאול.

הפרקליטות טוענת, באמצעות עו"ד מנחם מזרחי, כי בהיותה מורשה ברכוש הקשישים החסויים, גנבה נילמן - ביחד עם שאול ובסיועה של לוי - את רכושם בשווי של כ-7 מיליון שקל, וזייפה מסמכים בנסיבות מחמירות כדי להסוות את הגניבה.

הגניבה, כך נטען, בוצעה בדרכים שונות, בהן שימוש בכרטיסי האשראי הרשומים על חשבונות חברת "א.י.ש." ומשיכת צ'קים על חשבון כספי הקשישים לטובת צדדים שלישיים.

בנוסף, נטען כי ביולי ובספטמבר 2007 מכרה נילמן שתי דירות שהיו בבעלותן של קשישות שנמצאו תחת השגחתה, וגנבה יותר ממיליון שקל מהכספים שהתקבלו בעבורן.

טיול משפחתי

כתב האישום מפרט את השימוש שעשו נילמן ושאול בכספי הגניבה. בין היתר, נטען, שימשו הכספים עבור עגינת היאכטה של שאול במלון "גלי כנרת" בטבריה, לטיול משפחתי בתאילנד, לרכישת אופנועי-ים, לבניית ביתו המפואר של שאול ביישוב פורייה, לשהות בבתי-מלון, לארוחות במסעדות ולתשלום למועדון הכדורגל של בית"ר ירושלים.

הפרקליטות דרשה לעצור את נילמן עד תום ההליכים, בטענה כי היא כבר יצאה מהארץ בניסיון להתחמק ממשפט, וכי שחרורה עלול להביא לשיבוש מהלכי חקירה.

השופט רענן בן-יוסף הורה היום (א') על הארכת מעצרה בחודש. משפטה יתנהל בפני השופט צבי גורפינקל. (מת 46555-03-10).