נחתם הסכם הפשרה בין המדינה לזכיין בית הסוהר הפרטי

על פי הסכם הפשרה, תשלם המדינה לזכיין את עלויות ההקמה בתוספת פיצוי חלקי על אובדן ההכנסות בסך כ-279 מיליון שקל ■ סוכם כי הזכיין יעביר את המתקן לשב"ס לרבות כל המערכות שהותקנו בו

בתום משא ומתן בין נציגי הממשלה עם נציגי הזכיין להקמת בית הסוהר בניהול פרטי, חתמו היום (א') הצדדים על הסכם פשרה המסדיר את סיום ההתקשרות בין המדינה והזכיין ואת העברת המתקן לידי שב"ס.

הסכם הזיכיון להקמה הפעלה ומימון בית הסוהר בשיטת ה-PFI נחתם ביום ה-2 לינואר 2006 עם חברת א.ל.א שהינה שותפות בחלוקה שווה של אפריקה ישראל ומנרב לאחר תיקון חוק פקודת בתי הסוהר על ידי הכנסת במסגרת הליך חקיקה ראשית.

כזכור, בעקבות פסק דין של בית המשפט העליון בבג"צ 2605/05, שניתן ביום ה-19 לנובמבר 2009, לפיו החוק לתיקון פקודת בתי הסוהר תשס"ד-2008 בטל, בוטל ההיתר שניתן מכוח החוק לזכיין. ההיתר היה תנאי הכרחי לצורך מתן אישור להפעלת בית הסוהר על פי הסכם הזיכיון, ולפיכך בוטל חוזה הזיכיון.

המגעים האמורים, בין המדינה לזכיין, לוו בביצוע בדיקה של צוות משותף בו נטלו חלק נציגי משרד האוצר, המשרד לביטחון פנים, השב"ס ונציגי הזכיין. על פי הסכם הפשרה תשלם המדינה לזכיין את עלויות ההקמה בתוספת פיצוי חלקי על אובדן ההכנסות בסך כ-279 מיליון שקל. סוכם כי הזכיין יעביר את המתקן לשב"ס לרבות כל המערכות שהותקנו בו ושנציגי הזכיין ילוו את השב"ס במהלך המסירה וזאת על מנת לשמור על איכותו בעתיד.

החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן מסר כי ההסכם שהושג מאוזן ומשקף את ההתנהלות ההגונה של הצדדים, בנוסף הביע החשב הכללי תקווה שיישום ההסכם יתבצע במהרה ושהמתקן יימסר לשירות בתי הסוהר בהקדם.