עוד חודש חזק לקופות הגמל: תשואה של כ-1.8% במארס

מתחילת השנה, תעשיית קופות הגמל צפויה להצביע על תשואה חיובית ממוצעת של כ-4.2%

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הגדולות (כמו גדיש, עוצמה, תמר, קה"ל, כנרת) המהוות כשליש מתעשיית קופות הגמל וההשתלמות, יציגו במרס 2010 תשואה נומינלית (ברוטו) משוקללת בטווח של כ-1.5% עד 2.1%. כך מעריכים בבית ההשקעות מיטב.

תשואות צפויות אלה מייצגות גם את התמונה בתעשייה כולה, כאשר מדד מיטב של כלל קופות הגמל אמור להציג תשואה משוקללת חיובית נאה של 1.9%.

עד כה, שנת 2010 מסתמנת כשנה חיובית וכהמשך ישיר לתשואות הגבוהות שרשמו אפיקי החסכון לטווח ארוך ב-2009. זאת בעיקר תודות לשוק המניות, אך גם תודות ולשוק איגרות החוב הקונצרניות ולשוק איגרות החוב הממשלתיות. מתחילת השנה, תעשיית קופות הגמל צפויה להצביע על תשואה חיובית ממוצעת של כ-4.2%.

העליות הנאות בשוק המניות, הן בשוק המקומי והן בשוקי חו"ל, היו מקור העיקרי לתשואה החיובית שצפויות הקופות להציג החודש. שוק המניות בארץ תרם תרומה מרכזית לתשואות הקופות החודש, תודות לשיפור במצב המאקרו-כלכלי המתבטא בפרסום של נתוני מאקרו חיוביים , וכן התשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים על רקע סביבת ריבית נמוכה.

מדד ת"א 25 עלה ב-6.0%, מדד ת"א 100 עלה בשיעור של 5.8% , מדד ת"א 75 עלה בשיעור של 4.6% ומדד יתר 50 עלה בשיעור של 2.8%. גם ברוב שוקי המניות בעולם נרשמה מגמה חיובית חזקה.

העליות בשוק איגרות החוב הקונצרניות וכן העליות באיגרות החוב הממשלתיות הצמודות תרמו גם הן לתשואה בקופות החודש, אך בשיעור נמוך יותר משוק המניות. כמו כן, הירידות המתונות באיגרות החוב הממשלתיות השקליות מיתנו תשואות אלו.