קוריאנית מחושמלת: הסונטה החדשה הוצגה בגירסה היברידית

לסונטה ההיברידית יש מספר פריטי עיצוב ייחודיים שמבדלים אותה מהמכונית "הרגילה", כמו גריל ופגושים בעיצוב ייחודי, פנסים אחוריים שונים וכדומה - אולם ייחודה נמצא מתחת למכסה המנוע

הדור החדש והחללי-למראה של היונדאי סונטה עדיין לא נחת באירופה (ואצלנו) אולם בתערוכת הרכב של ניו-יורק כבר הוצגה גרסה היברידית חדשה של המכונית. לסונטה ההיברידית יש מספר פריטי עיצוב ייחודיים, שמבדלים אותה מהמכונית "הרגילה", כמו גריל ופגושים בעיצוב ייחודי, פנסים אחוריים שונים וכדומה.

סונטה היברידית
 סונטה היברידית

אולם ייחודה נמצא מתחת למכסה המנוע. ההנעה ההיברידית שלה כוללת מנוע 2.4 ליטר בנזין עם הזרקה ישירה, שמשודך למנוע חשמלי בהספק של 30 קילוואט (כ-40 כ"ס) ומעלה את ההספק הכולל המשולב לכ-209 כ"ס.

סונטה היברידית
 סונטה היברידית

למכונית יש עוד שני פריטי-מפרט מעניינים, שלא הופיעו עד כה במתחרות. האחד הוא שימוש בסוללות ליתיום-פולימר מתקדמות, שמציעות יחס גבוה של הספק למשקל ומסוגלות לשרוד (לטענת החברה) למעלה מ-150 אלף מייל בשימוש אינטנסיבי. הפריט השני הוא שידוך לתיבה אוטומטית מקובלת בת 6 מהירויות במקום לתיבה רציפה (CVT), שבה מצוידות רוב ההיברידיות בקטגוריה.

סונטה היברידית
 סונטה היברידית

התוצאה הסופית היא משפחתית גדולה זריזה, עם צריכת דלק ממוצעת מוצהרת שנעה סביב 20 קילומטרים לליטר. עד לא ידוע מתי תגיע המכונית גם אלינו אולם נפח המנוע הצנוע יחסית שלה מכניס אותה בארץ לקטגוריה הזכאית להטבת המס הנדיבה של ההיברידיות, מה שעשוי להעניק לה תמחור אטרקטיבי.

סונטה היברידית
 סונטה היברידית