ברקליס: שדה "תמר" יפיק כ-12.3-18.5 מיליון מטר מעוקב גז ליום

להערכת כלכלני ברקליס, פיתוח השדה יתחיל בחצי השני של 2010, יפעלו בו 5 בארות בשיא, והבאר הראשונה בו תחל לפעול ב-2012 ■ פיתוח השדה יצריך כניסה לשווקים חדשים או הרחבת השוק הקיים

כלכלני ברקליס קפיטל פרסמו היום סקירה על חברות מובילות בתחום הנפט והגז הטבעי בארה"ב, עם דגש על נובל אנרג'י, השותפה הבכירה בשדה "תמר" מול חופי חיפה.

להערכתם, פיתוח השדה יתחיל בחצי השני של 2010 והבאר הראשונה בו תחל לפעול ב-2012. בשיא יפעלו ב"תמר" 5 בארות גז טבעי שעשויות להפיק 400-600 מיליון רגל מעוקב גז טבעי ליום (כ-12.3-18.5 מיליון מטר מעוקב), או, בתרחיש אופטימי במיוחד, יותר מ-600 מיליון רגל מעוקב, בסביבות 5 BCM בשנה. עוד מציינים בברקליס כי פיתוח השדה יצריך כניסה לשווקים חדשים או הרחבת השוק הקיים.

לגבי נובל אומרים האנליסטים כי המניה נסחרת במכפיל גבוה יחסית לשנים קודמות, אולם הפעולות של ההנהלה בשנים האחרונות, התגליות הגדולות והפוטנציאל בישראל, מערב אפריקה והמים העמוקים במפרץ מקסיקו מצדיקים את המחיר הנוכחי של המניה.

מניית נובל סגרה אתמול בעליה של 1.9% למחיר של 73 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 12.73 מיליארד דולר.

נזכיר כי השותפות ב"תמר" מתחלקת בין נובל אנרג'י, המחזיקה 36%, ישראמקו 28.75%, אבנר יהש ודלק קידוחים 15.625% כל אחת ואלון 4%.

בשבוע שעבר החליטו אנליסטים המסקרים את מניות חברת נובל אנרג'י בבית ההשקעות מורגן סטנלי להעלות את מחיר היעד למניה מ-92 דולר ל-94 דולר למניה. לדברי האנליסטים של מורגן סטנלי, פרוייקט "תמר" מול חופי חיפה מתומחר בחסר ולכן מחיר היעד עולה ב-2 דולר (דירוג ההמלצה נותר על "תשואת יתר").

"פרויקט 'תמר' בישראל הוא משמעותי ביותר עבור נובל ולפי שעה לא זוכה להכרה מספקת משוק ההון. לפרוייקט צפויים להיות שולי רווח גבוהים, סיכון עיסקי נמוך יחסית לטווח זמן ארוך של יותר מ-20 שנה ותזרים מזומנים יציב שזה דבר בהחלט לא רגיל בשוק האנרגיה הגלובלי", מציינים האנליסטים.