יגרמן: לא קיבלתי שקל אחד מהכספים שהועברו בפלד-גבעוני

טל יגרמן נאשם יחד עם רפי פלד, אריה גבעוני ודוד הבי כי הביא לקריסת החברות מקבוצת פלד-גבעוני ■ "היתה לי בעיה פורמלית להתמנות כדירקטור; כולם מכוסים בביטוח דירקטורים, והיחיד שנתבע ואין לו הגנה זה אני"

‎‎‏"לא קיבלתי ולו שקל מהכספים שהועברו בין החברות בקבוצת פלד-גבעוני" - כך העיד השבוע טל יגרמן, הנאשם המרכזי בפרשת פלד-גבעוני, בה הוא מואשם יחד עם מפכ"ל המשטרה לשעבר, רפי פלד, ועם אריה גבעוני ודוד הבי, שהיו בעלי השליטה בחברות מקבוצת פלד-גבעוני, כי הביאו לקריסתן. כל הנאשמים למעט פלד מואשמים בגניבה, מירמה ועבירות ניירות ערך. פלד מואשם במירמה ועבירות ניירות ערך.

לדברי יגרמן, "אני מתמודד עם כתב אישום בלי עין הרע במשך שנים, שמתאר כיצד כתוצאה מהמצוקה הכלכלית שלי אני משכתי כספים בעזרתם של גבעוני והבי, שהיה להם אינטרס לסייע לי. אין מחלוקת שהייתי במצוקה כלכלית, אבל שקל אחד מהכסף לא הלך למשהו שקשור אליי".

‏יגרמן התייחס בעדותו לתפקידו המרכזי במערך של פעילות החברות והתנהלותן, וטען כי למרות שאינו מתכחש לתפקידו כמתווה הדרך העסקית - הרי ששיקול-הדעת לא היה שלו. לדבריו, כשבירר את אחריותו, נאמר לו במפורש כי מאחר שאינו נושא משרה, לא חלה עליו אחריות.

‏יגרמן סיפר עוד כי עבד על בסיס עמלות, ותקופה מסוימת הקדיש לנושא את כל זמנו, אך בפועל לא היו עסקאות. "הדבר הביא למצב שהייתי 'חנוק'", אמר.

לשאלת השופט חאלד כבוב מדוע בעצם לא היה דירקטור, למרות שדה-פקטו תיפקד כנושא משרה, השיב כי היתה לו בעיה פורמלית להתמנות כדירקטור בשל כתב אישום, שהיה תלוי נגדו באותה עת; עם זאת, הוא ציין כי בשל כך הוא הפסיד את ההגנה המשפטית שמקבלים דירקטורים. "מכיוון שאין לי ההגנה של דירקטור, היום אני עומד במצב שכל הדירקטורים האחרים שנתבעים במישור אזרחי - כולם מכוסים בביטוח דירקטורים, והיחיד שנתבע ואין לו הגנה - זה אני".

‏התובעת בתיק היא עו"ד חנה קורין; יגרמן מיוצג בידי עו"ד דוד פורר; פלד מיוצג בידי עו"ד גיורא אדרת; וגבעוני מיוצג בידי עו"ד משה ישראל.