אנג'ל עשוי לטרפד את עסקת גלעדי-פולאר בזכיינית ערוץ 2 רשת

עפ"י הערכות, אודי אנג'ל יבלום את מהלך מכירת מניותיו של אביב גלעדי בזכיינית ערוץ 2 לפולאר - אם פולאר לא תזרים כסף לרשת ■ מקורביו: אנג'ל יברך על העסקה אם כל בעל מניות ברשת יבין שיש לו גם חובות

אודי אנג'ל יתמוך בעסקת העברת מניותיו של אביב גלעדי בזכיינית ערוץ 2 רשת לפולאר תקשורת - ובלבד שזו תזרים כסף לחברה.

ל"גלובס" נודע ממקורביו של בעל השליטה בזכיינית, כי אנג'ל יברך על מכירת מניותיו של גלעדי לפולאר תקשורת - ובלבד "שכל בעל מניות ידע כי הוא שותף באחריות לעסק".

לדברי אותם מקורבים, אנג'ל מדגיש כי "לצד הזכויות יש גם חובות". לא ידוע לפי שעה אם בכוונת אנג'ל לדרוש מפולאר תקשורת התחייבות להזרמת כסף לרשת.

על-פי ההערכות, אנג'ל - המחזיק ב-51% ממניות רשת - צפוי לנסות ולטרפד את העסקה. זאת לאור העובדה כי פולאר, כמו גם אביב גלעדי, מתנגדים להמשך הזרמת כסף לזכיינית.

כפי שפורסם באחרונה ב"גלובס", מנכ"ל רשת, אבי צבי, ביקש מבעלי המניות הזרמה משמעותית של כ-50 מיליון שקל, זאת על מנת לכסות חלק ניכר מחובות העבר של הזכיינית לשנים 2008 ו-2009.

מגבלות על העברת המניות

הפעם האחרונה שבעלי המניות של רשת הזרימו כסף לזכיינית היתה במארס 2009, אז עמד הסכום על כ-10 מיליון שקל. על-פי ההערכה בשוק, רשת הפסידה בשנת 2009 לבדה כ-60 מיליון שקל.

כבעל השליטה בזכיינית, אנג'ל מחזיק בזכות הסירוב לעסקה בין בעלי המניות. יש לציין כי גלעדי נדרש על-ידי מועצת הכבלים והלוויין לוותר על חלקו ברשת, אם ברצונו להמשיך ולהתפתח בטלוויזיה הרב-ערוצית, שם הוא מחזיק בריבוי ערוצים.

למרות זאת, הרשות השנייה אינה מאפשרת לגלעדי להעביר את מניותיו לנאמנות; ובאותה עת החוק אינו מאפשר לאנג'ל, בעל השליטה בזכיינית, לקנות את מניות גלעדי ולהגדיל את החזקותיו ל-70%.

הליך של העברת מניות בין שניים מבעלי הזכיינית הוא פשוט לאישור אצל הרגולטור, שכן מדובר בגופים שכבר עברו את כל הבדיקות הנדרשות.

אנג'ל סירב להגיב לדברים. את תגובת פולאר לא ניתן היה להשיג.

האחזקות ברשת
 האחזקות ברשת