מנכ"ל רשת מבקש את עזרת בעלי המניות בכיסוי חובות עבר

אבי צבי ביקש כ-50 מיליון שקל עבור חובות 2008 ו-2009 ■ במקביל נעשים ניסיונות להשפיע על משרד התקשורת להוביל שינוי חוק שיאפשר לבעל השליטה ברשת, אודי אנג'ל, לרכוש את מניותיו של אביב גלעדי

זכיינית ערוץ 2 רשת מבקשת מבעלי המניות שלה הזרמה משמעותית של כ-50 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע, כי מנכ"ל הזכיינית, אבי צבי, ביקש מבעלי המניות לכסות חלק ניכר מחובות העבר של הזכיינית לשנים 2008 ו-2009.

בפעם האחרונה שבעלי המניות של רשת הזרימו כסף לזכיינית היה זה במארס 2009, אז עמד הסכום על כ-10 מיליון שקל.

צבי העלה את בקשתו בפגישה עם בעלי המניות הפעילים של הזכיינית, אודי אנג'ל ומיכאל שטראוס. בפגישה הציג צבי את מצבה של רשת מבחינה תוכנית וכלכלית והציג שיפור בנתוני הצפייה לעומת רבעונים קודמים, אם כי נמוך מהציפיות הנוכחיות.

בפגישה ביקשו בעלי המניות עיסוק נרחב יותר בנושאים ערכיים וחברתיים. צבי הציג אפשרויות התפתחות של הזכיינית, אולם תלה זאת בהפסדי העבר של הזכיינית, אשר אינם מאפשרים את התקדמותה. על-פי ההערכה בשוק, רשת הפסידה בשנת 2009 לבדה כ-60 מיליון שקל.

עם זאת, הזרמת הכספים תתקל בבעיה משמעותית לנוכח סירובו של בעל המניות אביב גלעדי להזרים כסף לזכיינית, והאילוץ שלו על-פי חוק לוותר על מניותיו בזכיינית אם ברצונו להמשיך ולהתפתח בטלוויזיה הרב-ערוצית. גלעדי מחזיק ב-5 ערוצי ספורט וב-3 ערוצים במסגרת נגה תקשורת.

בנוסף למכשלה זו, הרשות השנייה אינה מאפשרת לגלעדי להעביר את מניותיו לנאמנות, ובאותה עת החוק אינו מאפשר לאודי אנג'ל בעל השליטה בזכיינית לקנות את מניות גלעדי ולהגדיל את החזקותיו ל-70%.

ל"גלובס" נודע כי על מנת להזיז את רשת מהתקיעות שבה היא נמצאת, ערכו אנשיו של אנג'ל סדרה של פגישות, בין היתר בלשכה המשפטית של משרד התקשורת, על מנת שיבחנו במשרד לעשות אחד מן השניים - הובלת שינוי מבנה החוק הקיים או שינוי כללי מועצת הכבלים והלוויין. עם זאת, על-פי ההערכות, גלעדי מבקש לעזוב באופן סופי את רשת ולהתפתח בטלוויזיה הרב-ערוצית, ועל כן לא נותר אלא לשנות את החוק.

כמו כן נודע כי בד-בבד פועל צבי למציאת גופים שירכשו מגלעדי את חלקו. מאז נכנס צבי לתפקידו הוא פעל בעיקר לצמצום חובותיה של רשת, ובכלל זה חיסל את מלאי השידורים שהיה מאופסן במחסני החברה ולא הגיע לכדי שידור. רשת עדיין לא הצליחה להשתחרר מהנזק התדמיתי שגרם מהלך זה, שהיה נחוץ בעיניי קברניטיה לשיקומה הכלכלי.