לונדון: אברמוביץ' ביקש למחוק את התביעה של ברזובסקי והפסיד

רומן אברמוביץ', המיליארדר הרוסי שמחזיק במועדון הכדורגל צ'לסי בבריטניה, הפסיד בבקשתו למחוק את התביעה בנושא מניות חברת סיבנפט, שהגיש נגדו שותפו לשעבר, המיליארדר בוריס ברזובסקי, שנחשב בשנות ה-90 לאחד מגדולי האוליגרכים במוסקבה.

השופט אנתוני קולמן סירב אתמול (ד') לבקשת אברמוביץ' למחוק את התביעה, בהיקף של 3.5 מיליארד דולר. קולמן ציין, עם זאת, שכמה חלקים מתביעתו של ברזובסקי נראים לו חלשים. ברזובסקי טוען בתביעתו שאברמוביץ' נקט "איומים והפחדה" כדי לאלץ אותו למכור לו את מניות סיבנפט שהיו ברשותו בחלק קטן מערכן האמיתי. ברזובסקי מכר לאברמוביץ' את מניותיו בסיבנפט תמורת 1.3 מיליארד דולר בשנים 2001-2003.

ברזובסקי טוען בתביעתו שהוא הפסיד 4 מיליארד דולר ממכירת מניות סיבנפט. בשנת 2005 מכר אברמוביץ' את סיבנפט לחברת האנרגיה הממשלתית הרוסית גזפרום ב-13.1 מיליארד דולר. לפי התביעה של ברזובסקי נאמר לו על-ידי אברמוביץ' שממשלת רוסיה תתפוס את מניותיו בסיבנפט אם הוא לא ימכור אותן לאברמוביץ'.

"כפי שהשופט ציין, כל האפקט של הבקשה של אברמוביץ' היה לעכב במידה ניכרת את הדיון בתביעתי", כתב ברזובסקי בתגובה. "כעת ההליכים יתנהלו ללא עיכובים נוספים, ואני ממתין להזדמנות להוכיח את צדקתי". אברמוביץ' נשאר אחד מגדולי העשירים הרוסים. ברזובסקי מתגורר בבריטניה מאז שביקש בה מקלט מדיני ב-2001 (ומגיע תכופות לביקורים בישראל).