בארונ'ס ממליץ על ענקית ההימורים הבריטית William Hill

החברה היא השותפה של פלייטק הישראלית ■ "הדעה המקובלת שענף ההימורים חסין בפני מיתון כלכלי, הוכיחה עצמה כלא נכונה במשבר האחרון"

אין דבר כזה הימור בטוח, אך ספק אם מי שיהמר על מניית William Hill יאבד את חולצתו", במילים אלו פותח בארונ'ס, השבועון הפיננסי המוביל בארה"ב, כתבה שממליצה על רכישת מניות ענקית ההימורים הלא מקוונים הבריטית.

William Hill, נזכיר, נסחרת בשוק ההון הבריטי ורוב פעילותה הוא בתחום הלא מקוון, אך בשנים האחרונות הגדילה החברה את השקעתה בתחום המקוון, בין היתר דרך שיתוף פעולה עם פלייטק הישראלית, המפתחת פלטפורמות מבוססות תוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים.

כזכור, לפני כשנה וחצי חברה William Hill לפלייטק, שבשליטת טדי שגיא, כאשר רכשה ממנה ארבע חברות Affliates (גורמים המשווקים אתרי הימורים מקוונים) והקצתה לה בתמורה 29% מפעילותה המקוונת (William Hill Online). פעילות זו, כך עולה מהכתבה בבארונ'ס, מהווה חלק ממנועי הצמיחה של החברה, וכפועל יוצא היא אחת הסיבות לעתיד הוורוד שמצייר השבועון האמריקני לחברה הבריטית.

"הדעה המקובלת שענף ההימורים חסין בפני מיתון כלכלי, הוכיחה עצמה כלא נכונה במשבר האחרון", מציינים בבארונ'ס. לדברי השבועון, למרות שרווחי William Hill ירדו אשתקד באופן משמעותי (61 מיליון ליש"ט לעומת 234 מיליון ליש"ט ב-2008), "לחברה יש לא מעט אסים בשרוול, כולל פעילותה בתחום המקוון והגידול הטבעי בפעילותה שינבע ממונדיאל 2010, אשר יחל ביוני הקרוב".

מנועי הצמיחה לא מגולמים במניה

"סיפור הצמיחה האמיתי של החברה נוגע לפעילותה בתחום המקוון", אומר לבארונ'ס דרק מיטצ'ל, מנהל השקעות בחברת ניהול ההשקעות הבריטית Royal London Asset Management. בנקודה זו, מזכיר בארונ'ס את השותפות של William Hill עם פלייטק הישראלית, ומציין כי בשנה האחרונה "ביצעה החברה השקה של פעילות מקוונת מוצלחת ביותר".

הכנסות הפעילות המקוונת של William Hill צמחו אשתקד בשיעור של 8% על בסיס פרופורמה (כולל תרומת הנכסים שנרכשו מפלייטק). "אנו צופים שפעילות זו תצמח בשיעורים גבוהים", מוסיף אנדי ברוי, מנהל השקעות בחברת ניהול ההשקעות Schroder Investment Management, שהיא גם בעלת המניות השלישית בגודלה בחברה.

מנועי הצמיחה עוד לא פועלים

לדברי בארונ'ס, לאחר שהכשירה את הקרקע לפעילות המקוונת, צפויה William Hill להגדיל את שיעור השקעתה במאמצי שיווק לרמה של 25% מסך הכנסות הפעילות המקוונת (לעומת 21% אשתקד).

לבסוף, טוענים בבארונ'ס כי מנועי הצמיחה שלעיל עדיין אינם באים לידי ביטוי במחיר המניה. מניית William Hill נסחרת כיום לפי מחיר של 211.2 פני, המשקף שווי חברה של 2.2 מיליארד דולר.

את המניה מכסים 25 בתי השקעות, ומחיר היעד הממוצע שהם מציבים הוא 224 פני (6% מעל המחיר הנוכחי), בעוד הנועז שבהם - Evolution Securities - מאמין כי המניה יכולה אף להגיע למחיר של 280 פני (33% מעל המחיר הנוכחי).