פסחא: ההוצאות בארה"ב יגדלו השנה ב-1.8% ל-14 מיליארד ד'

הביטחון הכלכלי חוזר השנה: עלייה ראשונה מזה 3 שנים ■ בחג הפסחא בשנה שעברה נרשמה צניחה של 8.3% בהוצאות הצרכנים ברקע שיא המשבר הכלכלי ובשנת 2008 ירדה הצריכה ב-1%

לראשונה מאז שנת 2007 צפויים הצרכנים האמריקנים להגדיל את הוצאותיהם בחג הפסחא על מוצרי מותרות חגיגיים. האמריקנים צפויים להוציא במהלך סוף השבוע החגיגי כ-14 מיליארד דולר, שמשקפים עלייה של 1.8%, על סלסלות ממולאות בשוקולדים דמויי ארנב ואחרים, ארוחות דשנות בהם יעלו טלאים צלויים לשולחנות בגדים חגיגיים וביצים מצויירות. הנתונים נמסרו לבלומברג מחברת המחקר IBIS World מלוס אנג'לס שערכה את הסקר על פי נתוני מכירות ודוחות שונים של חברות הקמעונאות.

בחג הפסחא בשנה שעברה נרשמה צניחה של 8.3% בהוצאות הצרכנים ברקע שיא המשבר הכלכלי ובשנת 2008 נרשמה ירידה של 1%.

לדברי האנליסט הבכיר בחברת המחקר, ג'ורג ואן הורן "זוהי עדות נוספת לטרנד שראינו לאחרונה לפיו הצרכנים משחררים יותר את הרגלי הביזבוז שלהם. הצרכנים עדיין מוטים לרכישות הכרחיות לעומת רכישות לשם תענוגות, אך הם משתחררים ככל שחוזר הביטחון והאמון בכלכלה".

לאחרונה פורסם כי מדד אמון הצרכנים בארה"ב עלה ל-52.5 נקודות במארס ועקף את התחזיות המוקדמות, מדובר בעלייה חדה לעומת 46.4 נקודות שנרשמו בפברואר. כמו כן מחירי הבתים בארה"ב עלו במפתיע בינואר, זה החודש השמיני ברצף.

חג הפסחא אשר יחול השנה ביום א' ה-4 באפריל נחשב לחג הרביעי מבחינת הוצאות בארה"ב כשלפניו עומד בראש חג המולד, לאחריו חג האוהבים- וולנטיינס' דיי ויום האם, אחרי הפסחא ניצב יום האב - כך על פי נתוני הפדרציה הלאומית לקמעונאות.

השנה מתאחדים החגים - איסטר של הכנסיות הנוצריות המערביות ופסחא- של הכנסיות האורתודוקסיות המזרחיות ויחוגו באותו היום, מה שעשוי להגביר את נפח הקניות, בעיקר של מזון לקראת מועד החג, ציין ואן הורן.