קריימר: AIG ומניות אחרות צריכות להיות מגורשות מוול סטריט

הפרשן הכלכלי של רשת CNBC הזהיר השבוע מפני מניות חברות שלהערכתו לא אמורות להיסחר בכלל ■ מבין חברות אלו הוא מציין: ג'נרל מוטורס, AIG , פאני מיי ופרדי מאק ■ הוא מאשים את ה-SEC במצב הזה

הפרשן הכלכלי של רשת CNBC, ג'ים קריימר, הזהיר השבוע מפני מניות חברות שלהערכתו לא אמורות להיסחר בכלל. לדבריו, העובדה כי מניות של חברה מסוימת רשומות בבורסה, לא מספיקה כדי להוכיח כי אותה חברה היא בת קיימא.

למעשה, קריימר טוען כי ישנן כמה חברות הנסחרות זמן רב מעבר ל"תאריך התפוגה" שלהן. "הרבה חברות ממשיכות למכור בשוק הפתוח, בין היתר בגלל שברוקרים עושים הרבה כסף מעסקאות אלו", אמר.

קריימר אמר כי חברות כמו ג'נרל מוטורס, AIG , פאני מיי ופרדי מאק שניצלו בזכות כספי הסיוע, עדיין רשומות ועשרות מיליוני מניות שלהן נסחרות ביום ומזרימות מזומנים בכיסיהם של אנשים מסוימים. "אבל זה לא בסדר, אלו ניירות 'זומבי' שאותם יש לבטל", הדגיש.

קריימר האשים את הרגולטורים, במיוחד הרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC), שעדיין מתירה את המסחר במניות אלו, כאשר ממשלות אחרות לעולם לא היו מרשות. "ומה שעצוב הוא שוול סטריט נחשבת לסוג ההימור הכי מפוקח ואמין יחסית לאחרים".

בשורה התחתונה, קריימר טוען כי אפילו החברות הידועות ביותר צריכות להיות "מגורשות" מן השוק.