פחד גבהים? הזרים מכרו מניות ב-450 מיליון דולר בפברואר

בנק ישראל: עיקר המכירות התרכזו בענף הכימיה והפרמצבטיקה ■ משקיעים זרים השקיעו יותר ממיליארד שקל בהיי-טק הישראלי בפברואר ■ במקביל, הישראלים ממשיכים להסתער על מניות בחו"ל

המשקיעים הזרים מכרו מניות בבורסה בת"א בהיקף של כ-450 מיליון דולר בחודש פברואר, לאחר שרכשו מניות ב-200 מיליון דולר בינואר ו-1.75 מיליארד דולר בכל שנת 2009. כך עולה מנתונים שפרסם היום (א') בנק ישראל.

בחודש פברואר עלה מדד המעו"ף ב-3.5% חרף מימושי הזרים. החטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל מסרה, כי עיקר המימושים של הזרים בפברואר התרכזו בענף הכימיה והפרמצבטיקה. מניות כי"ל וטבע , מניות הכימיה והפרמצבטיקה הגדולות בבורסה, רשמו מגמה מעורבת בפברואר כאשר כי"ל איבדה 0.7% מערכה אולם טבע רשמה תשואה חיובית של 9.7%.

נתוני בנק ישראל מעידים על גידול של 20 מיליון דולר בהשקעות הזרים במניות ישראליות הנסחרות בבורסות בחו"ל. כמו כן, הזרים הגדילו השקעתם באג"ח ממשלתיות ובמק"מ בהיקף של 270 מיליון דולר (205 מיליון דולר במק"מ ו-65 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות מסוג "שחר").

ההשקעות הישירות של הזרים בישראל (באמצעות הבנקים) הסתכמו ב-340 מיליון דולר והתרכזו, כרגיל, בעיקר בענף ההיי-טק.

ומה עשו הישראלים בשדות מרעה זרים בחודש פברואר? לפי נתוני בנק ישראל, משקיעים ישראלים המשיכו לרכוש מניות זרות בחו"ל בהיקף של 850 מיליון דולר (עיקר הסכום הגיע כמובן מהמוסדיים שרכשו מניות זרות ב-710 מיליון דולר). זהו המשך ישיר למגמה ב-2009, אז רכשו ישראלים מניות בחו"ל ב-6.8 מיליארד דולר, גידול של 123% לעומת שנת 2008.

הנתונים מראים גם שהמשקיעים הישראלים רכשו אג"ח בחו"ל בהיקף של 160 מיליון דולר אולם בהשקעות הישירות בחו"ל נרשמה ירידה קטנה של 7 מיליון דולר.