מניית הערב: איזו ישראלית מזנקת ברקע כניסה למסלול המהיר?

מניית קיריקס מזנקת בכ-22% לשיא של שנה ומרכזת מחזור חריג לאחר שתרופה אותה היא מנסה כטיפול בשלבים מתקדמים בסרטן המעי הגס קיבלה מה-FDA אישור לעבור ל"מסלול המהיר"

מניותיה של חברת הביטכנולוגיה הישראלית שבסיסה בניו יורק, קיריקס מזנקות הערב בנאסד"ק בשיעור חד לרמת שיא של השנה האחרונה תוך שהיא מרכזת מחזור חריג. בשנה האחרונה זינקה המניה ביותר מ-1,500%.

החברה ביחד עם AEterna Zentaris Inc הקנדית דיווחו היום (ב') כי קיבלו אישור ל"מסלול המהיר" מה-FDA לניסוי בתרופה perifosine אשר לה פוטנציאל לשמש כטיפול יעיל לשלבים המתקדמים במחלת סרטן המעי הגס.

נציין כי התרופה זכתה כבר בדצמבר באישור ה-FDA ל"מסלול המהיר" נוכח היותה תרופה פוטנציאלית לטיפול בסרטן myeloma. לתרופה ישנו גם מעמד של "תרופת יתום" הניתן לתרופות המיועדות למחלות נדירות או למחלות אשר אין להן טיפול קיים בשוק. במסגרת זאת קיבלה החברה תמריץ בדמות 7 שנות שיווק בבלעדיות לאחר אישור התרופה לשימוש ע"י ה-FDA, תמיכה בתכנון הניסויים הקליניים, הפחתה בעמלות שימוש והטבות מס.

"המסלול המהיר" מאפשר למנהל המזון והתרופות האמריקני לערוך מהר יותר את הניסוים והבחינות הנדרשות לשם הערכה ומתן אישור לתרופות המיועדות לטיפול במחלות קשות ומסכנות חיים. חברות המפתחות תרופות מסוג זה יכולות להגיש בקשות ל-FDA בשלבים במקום להיות מחויבות להגיש את כל עבודת הניירת השלמה בפעם אחת.

שלב מאוחר בניסוי של התרופה יחל ברבעון הנוכחי ויושלם במחצית השניה של שנת 2011, אמרה קריקס בהודעתה.