אוסטרליה העלתה הריבית; תשואה של 5% על אג"ח לשנתיים

הבנק המרכזי של אוסטרליה העלה את הריבית במשק ב-0.25% ל-4.25% - והדולר האוסטרלי ותשואות האג"ח הממשלתיות עולים

גלן סטיבנס, נגיד הבנק המרכזי של אוסטרליה, העלה היום (ג') שוב את ריבית הבסיס במשק האוסטרלי ב-0.25% ל-4.25% ואותת כי בכוונתו להעלות שוב את הריבית בהמשך מתוך מטרה לדכא את התחממות האינפלציה נוכח הצמיחה הכלכלית במדינה. בתגובה, הדולר האוסטרלי ותשואות אגרות החוב הממשלתיות רושמות עליות.

זוהי העלאת הריבית החמישית ב-6 הפגישות האחרונות של הבנק המרכזי. הבנק העלה את הריבית מהשפל האחרון של 3% אליו הגיעה לפני מספר חודשים. הבנק המרכזי של אוסטרליה מודאג יותר מהתחממות האינפלציה - בעיקר נוכח העלייה החדה במחירי הבתים שם - מאשר החששות להתמתנות בצמיחה הכלכלית.

התגובה בשווקים לא איחרה לבוא. הדולר האוסטרלי, שעלה מתחילת השנה ב-2.3%, גמע כ-60 פיפס מול הדולר האמריקני, למרות התחזקותו של הדולר היום מול המטבעות המובילים בעולם. הדולר האוסטרלי נסחר סביב 0.9224 דולרים ארה"ב, לעומת 0.916 דולרים ארה"ב לפני העלאת הריבית.

גם תשואות אגרות החוב הממשלתיות עלו בעקבות ההחלטה להעלות את הריבית, והן מסתמנות כאטרקטיביות ביותר מבין מדינות המערב. התשואה על האג"ח הממשלתיות לשנתיים עלתה ל-5.06% - שיא שלא נראה מאז אוקטובר האחרון.

סטיבנס עצמו אמר בשבוע שעבר שמחירי הבתים "יקרים מדי" ובכך אותת כי בכוונתו להמשיך בהעלאות הריבית. בהודעת הריבית היום נכתב, כי "שערי הריבית נמוכים מהממוצע. הצמיחה תהיה קרובה לפוטנציאל השנה והאינפלציה קרובה ליעד הממשלתי, כך שהריבית צריכה לעלות גם כן לעבר הממוצע ההיסטורי".

האינפלציה באוסטרליה עלתה ל-2.1% ב-12 החודשים שהסתיימו בדצמבר, לעומת 1.3% בסוף ספטמבר. היעד הממשלתי הוא 2-3%.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]