זכיינית ערוץ 2 קשת תפתח תכנים ייעודיים לשוק העולמי

מנהלת רכש וקשת פורמטס, קרן שחר: "זה תור הזהב של הטלוויזיה הישראלית. בשנתיים האחרונות מורגש שינוי בתשומת-הלב כלפינו מהעולם כולו ומארה"ב בפרט, שהיא השוק שהכי קשה לחדור אליו"

זכיינית ערוץ 2 קשת תתחיל בפיתוח תכני טלוויזיה לייצוא לשוק הבינלאומי בלבד. בראיון ל"גלובס" אומרת מנהלת רכש וקשת פורמטס, קרן שחר, כי השנה תהיה משמעותית מאוד בפעילות הבינלאומית של זכיינית ערוץ 2.

"ההתפתחות של קשת פורמטס היא חלק מהרעיון לשווק פורמטים שלא בהכרח מתאימים או מיועדים לקשת אבל יכולים לעבוד בחו"ל", מספרת שחר, שבימים אלה נערכת לשוק הטלוויזיה "מיפ" שייערך בשבוע הבא בקאן שבצרפת.

לדברי שחר, "מגיעים לקשת הרבה יוצרים, והרעיון הוא לזהות את הפורמטים המתאימים, לפתח את התוכן ולהשקיע באותם פרויקטים באופן יעודי לחו"ל".

שחר מגלה כי על שולחנה של הזכיינית כבר נמצאים מספר פרויקטים המיועדים ישירות לשוק העולמי, "בין היתר עם קופרמן הפקות, שהוא שותף ותיק של קשת, אבל אנחנו פתוחים לכולם".

לדבריה, עדיין מוקדם לדבר על השינוי במבנה שצפויה לעבור קשת פורמטס, המונה כיום רק 3 אנשים, ובראשם מנכ"ל קשת אבי ניר, אבל גם שינוי כזה צפוי להתקיים בעתיד.

"זה תור הזהב של הטלוויזיה הישראלית", אומרת שחר, "אני בקשת 5 שנים, ובשנתיים האחרונות מורגש השינוי בתשומת-הלב כלפינו מהעולם כולו ומארצות-הברית בפרט, שהיא השוק שהכי קשה לחדור אליו. אם לפני 4 שנים זה היה 'קשת מי?', העולם היום מחכה לראות מה קשת עושה. זה מגיע בפניות ישירות מאולפנים אלינו, או לסוכנים שלנו בעולם.

"זו מגמה שאפשר להצביע עליה, והיא הולכת ומתחזקת לאור ההצלחות של קשת בעולם, כמו 'חטופים', שמופקת היום ב-FOX על-ידי מפיקי '24', או 'רמזור' שהשבוע הסתיימו צילומי הפיילוט שלו בארצות-הברית. אמרו לנו שזה אחד התסריטים היותר מדוברים בעונה הנוכחית, וזה שיש לגוף תוכן שתי דרמות בפיתוח בארה"ב זה משהו לא מובן מאליו, אפילו לאמריקנים. זה אומר הרבה על התוכן שלנו כאן בישראל, אבל בעיקר על האמריקנים שנפתחו למתרחש במדינות קטנות יותר".

תוכניות "מתקנות"

שחר תצא ל"מיפ" עם עמי גלאם, מנהל הריאליטי והבידור של קשת. "אנחנו בכובע של לרכוש ולראות מה חדש, וכמובן בצד המכירתי זו הזדמנות להיפגש עם אנשים מהעולם, חברות אמריקניות, מפיקים קטנים יותר. יש לנו חברות הפצה לפורמטים השונים, שאנשי המכירות שלהם עובדים שם בפועל. אנחנו נמצאים שם כתמיכה. אם מישהו רוצה יותר פרטים, אנחנו שם כדי לתת לו".

* קשת מתעניינת ברכישות מסוימות בשוק?

"אנחנו באים גם לקנות וגם למכור, לבדוק מה התחדש בעולם מאז אוקטובר, אז נערך השוק האחרון. מאוד קל לזהות את המגמות ולראות מה מעניין לקנות. אנחנו לא מוגבלים לז'אנר מסוים. אנחנו כמובן מתרכזים ברצועת הפריים-טיים, אבל אנחנו מאוד פתוחים, וכל עוד זה משהו חדש שלא ראינו, לא עוד בישול או עוד ריאליטי עם הדחות - אנחנו מאוד פתוחים".

* באחרונה ראינו בשידורי קשת קו ברור של תוכניות "מתקנות" כמו "מה אתם הייתם עושים?" ו"שתולים". זה עומד לנגד עיניך ברכישות?

"זו מגמה עולמית. הריאליטי נהיה יותר ריאליסטי. הקהל מכתיב את מה שהוא רוצה, ואני מאמינה שזה ברוח הזמן - המשבר העולמי אולי תרם לזה, כי מוזר להראות יפים ועשירים בעת משבר כלכלי. יכול גם להיות שזה חלק מהעקומה של עולם הריאליטי, של מגמות הולכות וחולפות. זה לא בהכרח בא לומר שאם תהיה תוכנית קצת יותר גדולה וראוותנית, זה לא משהו שניקח בחשבון".

לצד התוכניות החדשות שקשת תקדם כמו למשל הפורמט "Deal With It!", שהחברה מכרה באחרונה את זכויות ההפצה שלו לחברת RDF, נמשכת הפצת תוכניות ותיקות יותר של הזכיינית, כמו "היורש", שתחל עונה שלישית בהולנד בקרוב.

"הם הוסיפו 6 תוכניות אודישנים, מה שעושה את זה יותר גדול", מספרת שחר, "בעונה שלישית צריך לחדש לקהל. אנחנו מאמינים שנראה בשוק הזה התאוששות מבחינת הרכש בעולם, ובעקבות פסטיבל 'מיפ' הקרוב נראה עוד עסקאות ל'היורש'".