ענף תעודות הסל גייס במארס כ-240 מיליון שקל בלבד

הראל סל היא המגייסת הגדולה של התעשייה, עם 197 מיליון שקל ■ תכלית ספגה את הירידה הגבוהה בנכסים עם פדיונות של 200 מיליון שקל

לאחר פתיחת שנה חזקה יחסית של ענף תעודות הסל, נדמה כי הגיוסים לענף נחלשים באופן משמעותי, כשהשוק נחלק באופן כמעט שווה בין השחקנים שהצליחו לרשום גיוס נטו בחודש מארס לבין אלו שרשמו פדיונות בחודש זה. בסך הכל גייס ענף תעודות הסל כ-239 מיליון שקל בלבד במארס, לאחר גיוסים של 630 מיליון שקל בפברואר ולמעלה ממיליארד שקל בינואר.

עיקר הפדיונות בתעודות הסל נרשמו דווקא באפיק המנייתי הקלאסי, כשניכר מעבר של משקיעים בין הסקטורים השונים ולא מאפיקים אחרים. בצד השני, עיקר הגיוסים נרשמו בתעודות המורכבות, כשגם אפיק המניות בחו"ל מתחיל לתפוס תאוצה.

בראש טבלת הנכסים ממשיכה להחזיק קסם תעודות סל מבית אקסלנס, המנוהלת על ידי אבנר חדד ובועז נגר, וזאת למרות גיוסים חלשים מתחילת השנה. קסם מנהלת כ-16.7 מיליארד שקל, ומחזיקה בנתח של כ-32.8% משוק תעודות הסל.

במקום השני ניצבת תכלית, שנמצאת בחודשים האחרונים במוקד תשומת הלב בשוק תעודות הסל, לאור כוונת בנק דיסקונט למכור את החזקותיו בחברה (20%). בעל השליטה בחברה הוא מייקל דיוויס, שמחזיק ביתרת המניות. תכלית, שמנהלת כ-12.7 מיליארד שקל, היא הפודה הגדולה של חודש מארס, עם כ-200 מיליון שקל שנפדו מתעודות הסל שלה.

במקום השלישי בטבלת הנכסים נמצאת פסגות סל, המנוהלת על ידי טל ורדי. פסגות גייסה בחודש החולף כ-189 מיליון שקל, והיא מחזיקה בנתח של 15.3% מהשוק. במקום הרביעי נמצאת מבט תעודות סל, מקבוצת כלל פיננסים, המנוהלת על ידי ליאור כגן. מבט ממשיכה לרשום פדיונות, שבחודש החולף הסתכמו ב-18 מיליון שקל.

אינדקס ממשיכה להגדיל נתח שוק

במקום החמישי נמצאת אינדקס תעודות סל, שבניהול אורי בן דב. אינדקס, המגייסת הגדולה של 2009, ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה, אשר מגיע לכ-10.7% לאחר שגייסה במארס כ-50 מיליון שקל.

המגייסת הגדולה ביותר במארס, שמסתמנת כסוס המנצח של התעשייה בגיוסים בשנה הנוכחית, היא הראל סל, שבניהול אורי שור. הראל סל, השחקנית החדשה ביותר בשוק, גייסה במארס 197 מיליון שקל והגיעה להיקף נכסים מנוהל של כ-1.9 מיליארד שקל.

הראל סל עוקפת לראשונה את הדס תעודות סל, כיום במיטב, שפדתה במארס 21 מיליון שקל וירדה לנתח שוק של 3.5% בלבד. הדס, שמרבית התעודות שלה מוטות מטבע, סובלת בשנים האחרונות מפדיונות על רקע התחזקות השקל.

22
 22