61 מיליון שקל ב-5 שנים ליוסי מימן וסמנכ"לית הכספים שלו

מהדו"ח השנתי שהגישה אמפל לרשות ני"ע האמריקנית לפני ימים מספר עולה כי עלות שכרו של מימן, שמכהן כמנכ"ל, עמדה אשתקד על 2.3 מיליון דולר - שהם 708 אלף שקל בחודש

גם מנהלי חברת אמפל , חברת ההחזקות שבשליטת יוסי מימן, לקחו אשתקד חלק בחגיגת השכר של בכירי המשק הישראלי. מהדו"ח השנתי שהגישה אמפל לרשות ני"ע האמריקנית לפני ימים מספר עולה כי עלות שכרו של מימן, שמכהן כמנכ"ל, עמדה אשתקד על 2.3 מיליון דולר שהם 708 אלף שקל בחודש.

עלות זו ממקמת את מימן בין 30 מקבלי השכר המובילים של שנת 2009 - מקום טוב באמצע בין לוי רחמני, יו"ר ובעל השליטה בחברת הביטוח איילון (714 אלף שקל), לבין איתן רף, מנכ"ל בנק לאומי (691 אלף שקל).

גם אירית אילוז, סמנכ"לית הכספים של החברה, לא קופחה. עלות שכרה עמדה אשתקד על 5.3 מיליון שקל שהם 437 אלף שקל בחודש - עלות שמכניסה אותה לרשימת 100 מקבלי השכר המובילים של שנת 2009.

רק שאמפל סיימה את 2009 עם הפסד נקי של 79 מיליון שקל, ולמרות זאת קיבל מימן בונוס של כמיליון דולר, בדומה לשכר הבסיס שלו, ואילו אילוז קיבלה בונוס בשווי של 906 אלף דולר, כמעט פי שלושה משווי שכרה.

יותר מזה. עלויות שכרם של השניים אינן כוללות רכיבים ששוויים הוא רק "על הנייר" כמו אופציות או מניות חסומות כי אם בעיקר רכיבי מזומן.

מבדיקת "גלובס" עולה כי במהלך חמש השנים האחרונות רשמה אמפל הפסד מצטבר של 170 מיליון שקל בעוד מימן צבר עלויות שכר בשווי של 37 מיליון שקל, ואילו אילוז צברה עלויות שכר בשווי של 24 מיליון שקל. אמפל נסחרת כיום לפי שווי של 155 מיליון דולר לאחר שמנייתה עלתה בשנה האחרונה בשיעור שולי של 3%. למימן יש אחזקה של 61.9% מהון החברה.

המיליונר של אלקו החזקות

לאורך השנים, מקבל השכר הבכיר בחברת אלקו החזקות, שבשליטת גרשון זלקינד, היה זלקינד עצמו. ואולם, נכון לשנת 2009 מקבל השכיר הבכיר בה הוא יעקב (יקי) ודמני, מנכ"ל החברה-הבת אלקטרה צריכה.

עלות שכרו של ודמני עמדה אשתקד על 9.8 מיליון שקל, 4.9 מיליון שקל מתוכם כהטבה מבוססת אקוויטי. בחלוקה חודשית מדובר על עלות שכר של 816 אלף שקל - עלות שממקמת את ודמני בעשירייה השנייה של רשימת מקבלי השכר המובילים לשנת 2009.

בשנת 2008 עמדה עלות שכרו של ודמני על 3.9 מיליון שקל, ואילו עלות שכרו בשנת 2007 - שנת כהונתו הראשונה בתפקיד - לא נחשפה מכיוון שהחברה נמחקה מהמסחר באותה שנה לאחר שאלקו ביצעה הצעת רכש למניות הציבור בחברה. כך או אחרת, ניתן להעריך שבמהלך שלוש שנות כהונתו בתפקיד הסתכמו עלויות שכרו של ודמני ב-15 מיליון שקל מינימום.

ודמני (58) נחשב לאחד הקמעונאים הבכירים בארץ. טרם הצטרפותו לקבוצת אלקו כיהן במשך שש שנים כמנכ"ל רשת אייס, שימש מנכ"ל טמפו במשך שלוש שנים וסמנכ"ל המכירות של עלית במשך ארבע שנים.