לא רק UBS: חברות הביטוח בשוויץ חשודות בסיוע להעלמת מס

הרגולטורים השוויצריים שוקלים לפתוח גל של חקירות שיבדקו האם משקיעים רכשו פוליסות ביטוחי חיים במטרה להסתיר נכסים מרשויות המס ■ בין החשודות, קבוצת הביטוח הוותיקה והגדולה בשוויץ Swiss Life

חילוקי הדעות בנושא הסודיות הבנקאית בשוויץ מתרחבים: הרגולטורים השוויצריים שוקלים לפתוח גל של חקירות שיבדקו האם משקיעים רכשו פוליסות ביטוחי חיים במטרה להסתיר נכסים מרשויות המס."אנו בודקים ביסודיות האם יש צורך בהתערבות הרגולטורים", אמר אלן ביצ'סל, דובר של רשות הפיקוח הפיננסית בשוויץ. "אנו מודעים לסיכון ומזהירים מפניו".

החשש הוא שכביכול נעשה במוצרי "עטיפה", כפי שהם מכונים, אשר נמכרו על ידי חברות הביטוח באמצעות חטיבותיהן בלוקסמבורג, ליכטנשטיין וסינגפור, במטרה להכיל בתוכן כסף שלא מוסה ובכך להעלים מסים. הסקירה של רשות הפיקוח הפיננסית בשוויץ מגיעה שנה לאחר ששוויץ הסכימה לשתף פעולה עם רגולטורים בינלאומיים כדי להימנע מכניסה לרשימה השחורה של הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי ופיתוח.

יצוין כי בין החשודות, קבוצת הביטוח הוותיקה והגדולה בשוויץ Swiss Life אשר דיווחה על הכפלת היקף הפרמיות בפוליסות ביטוחי חיים בשנה שעברה להיקף 4.7 מיליארד דולר. גם כן קבוצת Bolaise על על עלייה דומה בהיקף המכירות של פוליסות ביטוחי החיים.

"חברות ביטוח שמקבלות כסף ממכירת פוליסות בלי לבדוק אם הוא עבר תהליך מיסוי הופכת לשותפות בהעלמת מס", אמר עורך הדין וולטר פריי בהתייחסו לעטיפות הביטוח. "זה יין ישן בבקבוקים חדשים" אמר פריי, המייצג כמה מלקוחות UBS אשר הבנק הסכים להעביר את נתוני החשבונות שלהם לארה"ב באוגוסט האחרון.

נזכיר כי בשנה שעברה שילם בנק UBS השוויצרי 780 מיליון דולר לארה"ב ומסר לרשויות אמריקנים מידע לגבי יותר מ-250 חשבונות של לקוחות לאחר שהודה בכך שסייע ללקוחות אמריקנים לחמוק ממס.