ה'פד': אשראי הצרכנים בארה"ב נפל בפברואר בעוד 11.5 מיליארד ד'

מדובר בירידה החדה ביותר ב-3 החודשים האחרונים ■ הצפי היה לירידה של 700 מיליון דולר ■ הנתון לחודש ינואר עודכן והצביע על גידול של יותר מפי שניים מהנתון שפורסם בחודש שעבר

הפדרל ריזרב פירסם לקראת סיום המסחר את נתון אשראי הצרכנים בארה"ב, אשר ירד בפברואר בעוד 11.5 מיליארד דולר, הירידה החדה ביותר ב-3 החודשים האחרונים והצביע על כך שב-12 החודשים מסך 13 החודשים האחרונים חלה ירידה בשימוש באשראי ע"י הצרכן האמריקני, אשר אחראים לכ-70% מהפעילות הכלכלית בארה"ב. קצב הירידה השנתי שנרשם בפברואר הסתכם ב-5.6%.

הירידה באשראי הצרכנים בפברואר היתה חדה יותר מהצפי החציוני שהיה לירידה של 700 מיליון דולר כאשר ההערכות נעו בין ירידה של 10 מיליארד דולר לעלייה של 5 מיליארד ד'. כך על פי הערכות מוקדמות של 35 כלכלנים שנאספו ע"י בלומברג.

הנתון לחודש ינואר גם הוא עודכן והצביע על היקף כפול מהסך שפורסם בחודש שעבר. הנתון לינואר עודכן ל-10.6 מיליארד דולר. על רקע הירידה באשראי הצרכנים מחריפות הירידות בוול סטריט מאחר שהנתון מצביע על כך שהאמריקנים נימנעים מלהגדיל את חובם כל עוד לא יחול שיפור בשוק העבודה, כך שעל רקע נתוני התעסוקה שפורסמו ביום ו' והצביעו על העלייה החדה ביותר במספר המועסקים במגזר הלא חקלאחי בחודש מארס - יתכן כי גם הנתון שפורסם היום ישתפר בחודש הבא.

נציין כי עם השיפור בכלכלה ובשוק העבודה בארה"ב הולך ופוחת מספר האמריקנים אשר אינם מצליחים לעמוד בתשלומים לחברות כרטיסי האשראי. 5 מתוך 6 הגופים הפיננסים המובילים במתן אשראי בארה"ב ובראשם בנק אוף אמריקה ו-JP מורגן דיווחו על ירידה או על עצירה בגידול במספר הלקוחות שאינם עומדים בהתחייבויותיהם בפברואר, וזאת לאחר שבשנה שעברה נרשמו הפסדי שיא כתוצאה מחוסר היכולת של הצרכנים לעמוד בתשלומים.