שטייניץ: לא נתערב בשכר הבכירים, לא אמליץ על מניות בבורסה

שר האוצר בראיון ל"מעריב": מרגיש בנוח עם השיא בבורסה ■ מעניק לבנק ישראל "אור ירוק" להמשיך לרכוש דולרים

שר האוצר יובל שטייניץ מעודד מהשיא שנרשם השבוע בבורסה, נותן "אור ירוק" לבנק ישראל להמשיך לרכוש דולרים חרף הביקורת מצד ה-OECD ומבהיר כי משרד האוצר לא יתערב בשכר הבכירים המנופח למרות הביקורת הציבורית החריפה.

בראיון לעיתון "מעריב" במלאת שנה להיכנסו לתפקיד אמר שטייניץ, כי "עליות השערים בבורסה הן אינדיקציה לצורה הטובה שבה ישראל עברה את המשבר הכלכלי העולמי האחרון ול'יוטרן' (פניית פרסה) שהצלחנו לעשות בקיץ האחרון בתחום הכלכלי". בהמשך אמר שר האוצר: "אין זה מתפקידי לקבוע אם המחירים היום בבורסה הם גבוהים או נמוכים ואין לי כל כוונה להמליץ על מחירי המניות".

עם ההתאוששות הכלכלית בישראל הגיעה גם התחזקות השקל, שהניעה את בנק ישראל להעמיק את התערבותו בשוק המט"ח. שטייניץ אמר ל"מעריב", כי הוא נותן לבנק ישראל "אור ירוק" להמשיך לרכוש דולרים, ואמר כי יתרות המט"ח "אינן גבוהות בהתחשב במצבה הגיאו-פוליטי בישראל". יתרות המט"ח של ישראל הגיעו לשיא של 62.4 מיליארד דולר בחודש מארס.

בשבוע שעבר דווח כי שטייניץ שוקל להתערב בשכר הבכירים בחברות הציבוריות במשק, אשר עורר סערה רבה לאחרונה. אחת האפשרויות שנשקלה היא לאמץ את "חוק יחימוביץ'" של ח"כ שלי יחימוביץ', אשר כובל את שכר העובד הבכיר ביותר בארגון לזה של העובד הזוטר ביותר כל שהפער לא יעלה על פי 50. פקידי האוצר התנגדו לכל התערבות, והיום שר האוצר מיישר איתם קו.

"אני מרגיש אי נוחות מרמות השכר לבכירים, אבל הממשלה והרגולציה מתערבים רק היכן שחייבים", אמר שר האוצר. הוא הדגיש כי הגבלת שכר הבכירים עלולה לפגוע בהשקעות הזרות בישראל שכן היא יכולה להרתיע מחברות זרות להגיע לכאן. לדבריו, "צריך להיזהר ולא להטיל מגבלות שאינן קיימות במדינות אחרות בעולם".